Mijn vriend en ik zijn al erg aan de toekomst aan het denken en we weten al dat we 2 paardjes aan huis willen.
Maar omdat ik zo een lijstjesfreak ben heb ik alles al op papier gezet van welke staldeuren tot welk voer we gaan nemen haha

En natuurlijk denk ik ook al aan de toekomstige paardjes en van 1 soort ben ik al 50% zeker.
Ik ben echt absoluut verlekkerd op het barokke ras. Nu wilde ik me erin verdiepen, want ookal duurt het nog jaren ik wil echt zeker zijn van mijn keuze.
Toen ik wat opzocht op bokt zag ik dit toptic en ik had het gevonden. Het toptic voor mijn vraag.
Nu was mijn vraag of jullie aan de hand van mijn vermelde gegevens kunnen zeggen of een barokke paard wel bij mijn eisen past.
Dit is niet, zeker niet doorslaggevend het is enkel een richtlijn voor mezelf

Het lijstje :
- enorme passie in de dressuur
- zelf heb ik lange benen, dus minimaal 1.60m schoft
- een zekere fierheid en uitstraling hebben
- zeer aanhankelijk
- leer en werkgierig
- zelfzeker en niet afwachtend (ik bedoel als er iets gevraagd word van oefening en het niet goed verloopt de communicatie misloopt door onzekerheid van het paard)
- zeer gevoelig voor hulpen, ik ben als de dood voor teugeltrekken en spoorprikken
Dit is het zo een beetje, ik hoop dat jullie mij wat richtlijnen kunnen geven omtrent de verschillende barokke rassen.
Groetjes