Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:in de hals is het veiligst...de driehoek handbreedte vanaf de schoft,zitten weinig bloedvaten.
Verder kun je een paard rondom prikken als het om intramusculair gaat.Dus ook in de bilspier,het voordeel daarvan is inderdaad dat de hals niet stijf is maar de kont waarschijnlijk wel![]()
Als ik moet prikken doe ik het het liefst in de hals,ene dag links andere dag rechts.
Mist schreef:geerke schreef:in de hals is het veiligst...de driehoek handbreedte vanaf de schoft,zitten weinig bloedvaten.
.
Ja klopt maar veulie is nog maar 6mnd en zo'n 75cm hoog denk ik, erg fijn dingmet 1 handbreedte zit ik ruim over de helft van z'n nek
Bassenqua schreef:Mijn mini's werden altijd in de hals gespoten, nooit geen reacties gehad tot er vorig jaar een nieuwe da kwam die ze in de borst spoot en bingo, twee ziek waarvan er 1 zo'n 5 dagen ontzettend kreupel en stijf is geweest, het was dezelfde entstof die ze altijd kregen dus dat kan het niet geweest zijn, dit jaar weer in de hals en niks loos.
MarijeR schreef:Ik heb er meerdere bij die pas na een aantal entingen gingen reageren. De eerste keren zonder probleem en daarna flink ziek.
Met dezelfde entstof en de reactie werd per keer erger.
Hier trouwens geen problemen meer nadat ze geen combi enting meer krijgen maar alles als losse entingen.