Kleine voetjes en spoorrails..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Kleine voetjes en spoorrails..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:49

Vandaag was ik met mijn kleine mannetje op stap, en we gingen het spoor over. Kritisch heb ik me dat eens bekeken, want stel dat zo'n voetje tussen de rails komt, pony komt vast te zitten, en er komt een trein.. Ponybeest zijn voetjes overspannen op de milimeter na de gleuf in zo'n rail..

*i know, doemscenario's all over, maar zo ben ik*

Maar goed, wat denken jullie? Kan zoiets gebeuren? Is er al eens zoiets gebeurd? Of paraderen jullie zonnig over de spoorrails heen zonder je ergens druk om te make?

mdr

Re: Kleine voetjes en spoorrails..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:19

Ik probeer overwegen zo veel mogelijk te mijden! Met de grote paarden merken we al hoe gevoelig ze soms reageren (ijzers aan natuurlijk), maar ben met mijn mini's nog niet over de overweg geweest moet ik zeggen. Ik denk niet dat ik al van een dergelijk ongeval gehoord heb, maar het is toch oppassen geblazen volgens mij!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:49

ik steek al 10 jaar met mijn shets spoorwegovergangen over en das nooit een probleem.
1x is er 1 midden op het spoor in de staak gegaan en die heb ik net voor de trein weg kunnen trekken maar dat was niet bepaald grappig.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:13

Hoef hier gelukkig geen sporen over, maar goed dat je er over nadenkt. Zou het toch wel eng vinden mocht de kans bestaan dat hij kan blijven haken/hangen en evt in paniek raakt. Een trein staat niet 1,2,3 stil helaas. Dus ik zou ook niet zonnig over het spoor paraderen :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:18

gelukkig zelf niet meegemaakt maar een vriendin van mij was een aantal jaar terug op rit en kwam een ruiter met paard tegen waaarvan het paard met zijn ijzer vastzat tussen de rails.....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:20

Dan denk ik dat de enige juiste oplossing 112 bellen is :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:18

Ik denk idd ook dat dat de enige oplossing is.. Maar het kan dus wel, dat is voor mij genoeg reden om de sporen te mijden :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:20

ponylies schreef:
gelukkig zelf niet meegemaakt maar een vriendin van mij was een aantal jaar terug op rit en kwam een ruiter met paard tegen waaarvan het paard met zijn ijzer vastzat tussen de rails.....

Hoe is het afgelopen?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:48

Ik wil zondag ook met een van mijn shetten naar een vriendin, dan moet ik ook een spoor over. alleen hij is nog nooit het spoor over geweest.
Dus ik ben ook benieuwd hoe het gaat.
Ik denk zelf niet dat ze erin blijven haken mits ze geen ijzers hebben, maar zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:09

ik zou persoonlijk echt niet weten waar ze in moeten blijven haken zonder ijzers..

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:14

ik ga zo ongeveer 3x per week het bos in met de shetties en dan moet ik eerst over het spoor , ik heb nog nooit ergens last van gehad

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:18

Ik vind het heel goed dat je daar over nadenkt! dat zie ik niet als aanstellerij maar als verantwoordelijk!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:20

ik heb met mijn oude shetter 1 keer de spoorlijn over gestoken en heb toen matten meegenomen. ik durfde het niet aan gewoon met die kleine hoefjes over die gleufjes

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:25

Inney schreef:
ponylies schreef:

Hoe is het afgelopen?

slecht ,
trein was wel afgeremd maar heeft het paard wel geraakt,
ze hebben hem af moeten schieten echt heel erg om te zien is ze erg van geschrokken :(
maar dat paard had dus wel ijzers

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:31

wat verschrikkelijk!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:34

ja erg triest,
hoop dat ik zoiets zelf nooit meemaak hoor,
maar dat is ook het enige wat ik ooit heb gehoord he over dit onderwerp

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:35

[/quote]

Hoe is het afgelopen?

slecht ,
trein was wel afgeremd maar heeft het paard wel geraakt,
ze hebben hem af moeten schieten echt heel erg om te zien is ze erg van geschrokken :(
maar dat paard had dus wel ijzers[/quote]

OMG
Dat is wel heel erg.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:40

Wij hebben hier de spoorrails van de stoomtrein en gaan daar dus ook wekelijks over. Ik heb grote shets, dus er in blijven haken kan niet. Wel zijn we 1 keer naar de stad gereden, en daar had je een grote overgang ( dus veel rails achterelkaar) Pony was al moe dus tilde haar hoefjes niet goed op, en struikelde toen in 1 waardoor haar knie open lag. En toen hadden we dus nog een dag te gaan in de binnenstad :P Gelukkig bloede het niet heel erg. Maar ze tilt haar voetjes nu wel hoger op bij een spoorweg overgang :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:42

ja het blijft eng he :)
ik heb er zelf paar keer met een ijsco en haf overheen gereden en dat ging heel goed,
alleen was de haf een beetje bang voor het spoor dus die ging weleens stilstaan :')
midden op het spoor :(
das ook niet grappig :n