[TI] even voorstellen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karla60

even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 15:49

hallo ik ben karla woon en het mooie friesland op een boerderij met vee en natuurlijk 2 tinkers.
zit meestal mee te lezen sávonds voor het naar bed gaan heerlijk .
heb 4 zonen 2 honden 5 kippen 2 paardtjes en zón 70 pinken [dat zijn jonge koeien]en natuurlijk nog 1 mannetje.
he b nu 1 bijrijdster voor de tinkers waar ik heel blij mee ben haar naam is jayney ze zit ook op bokt door haar meld ik me maar ze zij dan weten ze ook wie de eigenaar is van elmo en brighton dus vandaar .
heb altijd paarden gehad ben er mee op gegroeid ,dat geluk had ik dus ook van andere rassen wel maar kom toch weer op de tinker uit.
heb vroeger altijd wedstrijden gedaan dressuur en springen nu doen we alleen maar leuke dingen naar het strand gaan bosritten puzzeltochten en cow cutting geweldig was dat.
woon naast het bos van beeststerzwaag rij zo van het erf het bos en,kan zo 3uur en het bos rijden ga ook vaak naar appelscha ,heb zelf een trailer 2 paards dus hoop dat jayney volgend jaar ook vaak mee gaat op elmo.
want dat gaat ook super ,elmo is nu 3 en half heb hem als veulen gekocht de moeder van elmo is van mij geweest en wou toch weer een veulen ervan want zijn moeder is zo braaf elmo heeft dat ook heel gemakkelijk en koel hij is nu 2keer buiten geweest met jayney en loopt voorop hoezo ik moet achter een volwassen tinker aan.
alleen hadt ik niet verwacht dat hij zo groot zou worden nu al 1.63.
dan heb ik brighton nog een koele kikker van 1.42 super stoer we hebben al veel jonge paarden begeleidt langs de weg en bos hij is 8 jaar en een ster ruin .
hem heb ik nu ook 2 en half jaar,komt bij mollema weg stond er een week dus ze hebben hem niet beleerdt gelukkig heb een ruil gedaan met een andere tinker die een beetje gestoordt was .
de paardtjes hebben jullie wel eens gezien op bokt ,jayney heeft ze al voorgestelt en nu was het vrouwtje aan de beurt .

groetjes karla....

DeCobvan

Re: even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:58

Welkom Karla!! :D
Heb via Jayney indd. je twee prachtige jongens al voorbij zien komen!! Veel plezier hier op bokt en ik hoop nog veel foto's van je jongens te kunnen zien.
gr. Faye

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:52

Hoi, welkom!
Je hebt schitterende paarden!

Mc Brighton heeft toch wel langer dan een week bij Mollema gestaan? :=

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:55

Welkom :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:28

Hoi! Welkom!
Wij hebben elkaar gezien op de koeienclinic van het GCDHA. Ik was zonder paard, was mee met Angela en Max :)

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 11:07

snowdon schreef:
Hoi, welkom!
Je hebt schitterende paarden!

Mc Brighton heeft toch wel langer dan een week bij Mollema gestaan? :=

nee langer dan 1 week heeft hij er niet gestaan hij was al bereden ,heb er daar op gereden ging goed dus zo gauw mogelijk naar huis.
hij kwam van anderen die hem kwijt moesten ,van wie weet ik niet wel jammer dus als je hem herkent !
het is een schat met een eigenwijs karakter we hebben wel eens ruzie dan probeert hij me uit we winnen dan wel .
gr k..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:44

Ehhh ik dacht dat McBrighton de hengst van zijn dochter was, toen naar Scandinavie verkocht en daar nog als hengst heeft gestaan, vervolgens terug naar NL (Mollema kennelijk) en geruind....
Zijn er dan twee McBrighton's?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:03

welkom
en je hebt 2 prachtige tinkies ( elmo is een half broer van mijn Bandit :) )

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 20:40

snowdon schreef:
Ehhh ik dacht dat McBrighton de hengst van zijn dochter was, toen naar Scandinavie verkocht en daar nog als hengst heeft gestaan, vervolgens terug naar NL (Mollema kennelijk) en geruind....

ja zijn dochter had ook een mc brighton dat klopt dit is echt een andere hij had een andere naam die weet ik dus niet kreeg er een nieuw paspoort bij wat ik wel vreemd vond de naam hebben zij bedacht ,heb zijn gebit laten nakijken voor de leeftijd hij is eigelijk 1 jaar jonger dacht laat maar het is een super knol ben er blij mee.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:43

Hee hallo welkom!! Mooie tinkers heb je!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:47

Hoi Karla, welkom op Bokt en veel plezier hier! Mooie Tinkermannen heb je.
Wauw, Beesterzwaag, het is mooi daar!
Jayney was voor ze naar Leeuwarden verhuisde mijn bijrijdster, toppertje hoor, daar heb je een goede aan :j

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:25

snowdon schreef:

Moet een andere Brighton zijn, want Boya is inmiddels 8 en Mc. Brighton is dan dus inmiddels 11. Zover ik weet staat ie nog ergens in Scandinavie.

Welkom Karla, veel plezier hier!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:39

Wat grappig,ik wist niet dat je zo dichtbij woonde!
Ik rij ook vaak daar maar heb je nog nooit gezien...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:40

karla60 schreef:
snowdon schreef:

ja zijn dochter had ook een mc brighton dat klopt dit is echt een andere hij had een andere naam die weet ik dus niet kreeg er een nieuw paspoort bij wat ik wel vreemd vond de naam hebben zij bedacht ,heb zijn gebit laten nakijken voor de leeftijd hij is eigelijk 1 jaar jonger dacht laat maar het is een super knol ben er blij mee.

Even voor de duidelijkheid, een nieuw paspoort mag absoluut niet!! Eenmaal een paspoort is voor het leven. Mocht die kwijt raken oid dan moet je bij de PVE of uitgevende instantie een duplicaat van dat origineel aanvragen. Nooit kan een paard een nieuw paspoort krijgen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:54

toen ik gawaintje bij dr kocht, en zij de vorige dag zou vertrekken, zei ze me dat hij idd met haar mee ging

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:51

james_bont schreef:

hoi ik denk dat jullie aan de kant van de hemrik rijden ,ik rij meestal de andere kant van beesterzwaag bij olterterp en achter het lauwes woldt rij ook wel eens richting de heide bij lippenhuizen .
en het bos is groot en rij meestal smidag's en ook op de paden waar je eigenlijk niet mag komen ,heb ook de sleutel van sommige hek werken en het bos want heb ook lang op de kar gezeten maar na en ongeluk kan ik niet zo lang meer mennen.

maar het lijkt me wel een keer om met je te rijden kan zo met de trailer komen. :j

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:58

Vasthi schreef:
Hoi Karla, welkom op Bokt en veel plezier hier! Mooie Tinkermannen heb je.
Wauw, Beesterzwaag, het is mooi daar!
Jayney was voor ze naar Leeuwarden verhuisde mijn bijrijdster, toppertje hoor, daar heb je een goede aan :j

ja het is zeker een toppie nergens bang voor ben wel blij met haar en het gaat zo goed met elmo, we houden alle 2 van buiten rijden.
gister zijn we ook ander half uur en het bos geweest door een greppel en een paard en wagen tegen komen zat wel een tinker voor nergens bang voor jayney blijft gewoon lachen en zegt hij is zo braaf en dat voor de 3 keer naar buiten .
*D joepie.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:51

karla60 schreef:
james_bont schreef:

hoi ik denk dat jullie aan de kant van de hemrik rijden ,ik rij meestal de andere kant van beesterzwaag bij olterterp en achter het lauwes woldt rij ook wel eens richting de heide bij lippenhuizen .
en het bos is groot en rij meestal smidag's en ook op de paden waar je eigenlijk niet mag komen ,heb ook de sleutel van sommige hek werken en het bos want heb ook lang op de kar gezeten maar na en ongeluk kan ik niet zo lang meer mennen.

maar het lijkt me wel een keer om met je te rijden kan zo met de trailer komen. :j

We kunnen zo een keer afspreken op de hei bij Lippenhuizen,gezellig!

ddgs20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:07

Welkom op bokt!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:32

welkom,
nou ben ik wel nieuwsgierig geworden naar foto's hoor!

wat maken jullie een heibel over t paspoort, je weet toch dat een paspoort een medisch inlegvel moet hebben tegenwoordig? engelse paspoorten hebben dat niet..

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:39

Welkomt:D..

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:30

Hier nog een paar fotootjes van mijn mannen. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding