Aanschaffen van een shetlander plus evt. mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjettaa

Aanschaffen van een shetlander plus evt. mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 18:54

Hallo bokkers,

Allereerst bedankt voor het lezen!

Mijn verhaal:
Mijn vriend en ik willen graag een shetlander aanschaffen.
We hebben hier natuurlijk goed over na gedacht. We verdienen ons eigen geld en als de dierenarst er aan te pas moet komen is hier ook geld voor. Ikzelf ga nog wel naar school en mijn vriend werkt. We hebben beschikking tot het huren van een weilandje met schuilstal en pony vriendjes :D. De boer zorgt voor het voeren.
We willen allebei graag bezig met vrijheidsdressuur.
Er zijn genoeg mogelijkheden in de buurt om een flink stuk te wandellen.

mijn vraag:
a.s. maandag gaan we kijken naar een shetlander, voor een meerprijs kunnen we ook een 'mini' pony meenemen.
Natuurlijk willen we eerst kijken of het wat is en of ze gezond zijn en noem maar op.
Zou de 'mini' pony meenemen een verstandige keuze zijn of niet?

Groetjes

Pentax

Re: Aanschaffen van een shetlander plus evt. mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:57

Het is verstandig als je kennis van paarden hebt en het geld om eventuele problemen te betalen.
Wil je niet een rijpaard? Shetlanders zijn over het algemeen geen brave beginnerspaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:38

Waarom dat nou weer? Niet iedereen wil per se rijden, en de meeste shetlanders zijn juist wel heel braaf maar moeten afentoe gewoon even op hun plek gezet worden, maar dat is dan simpelweg omdat ze niet goed opgevoed worden. Ik heb die van mij als jaarlinghengsten(!) gekregen, nou, doen niks verkeerd hoor. Hartstikke braaf, nog steeds hengst (nu 5 jaar oud). Mijn nichtje van 7 rijd er ook al op, zonder problemen.

Enneh, TS, pas op, shets werken verslavend :D Ik zou ze wel gewoon meenemen hoor, minishet is gewoon een shetlander maar dan nóg kleiner :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:05

Als je het financieel rond hebt dan zou ik er voor gaan. Ik zou wel goede afspraken maken voor het geval het ooit uitgaat met je vriend. Daar ga je niet vanuit, maar ik heb het al vaker gezien dat een jong stel samen een pony koopt en dat het dier weer verkocht moet worden toen het uitging. Dan heb je dubbel verdriet.

De mini meenemen of niet moet je zelf weten. Je hebt dan wel altijd een maatje mochten de andere pony's van de boer ooit verhuizen. Shets zijn idd verslavende dieren, ik kocht die van mij als gezelschapspony. Inmiddels rijdt er een meisje op, lopen ze voor de wagen en de slee en heb ik er een hoop lol mee. Ze hebben echt leuke karakters en zijn erg slim, dus in het begin zul je ze vast nog weleens vervloeken :D

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:12

Indd. Wat de rest zegt.
Shetten zijn verslavend.
Al is die van ons net 5 maanden, en ook echt streken heeft, zou ik het helemaal niet erg vinden om er nog 1 bij te nemen.
Alleen manlief moet nog overtuigd worden als beide meiden ruzie gaan maken met 3 jaar..

Ik zou wel overwegen om een mine bij te nemen.
Zo kunnen jullie beide ook tegelijk dingen doen..
Evt. samen wandelen etc.
Als het financieel haalbaar is, zeker doen.
Heb je zelf minder verstand van paarden, neem dan wel iemand mee die er kijk op heeft..

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:18

Het is natuurlijk onweerstaanbaar zo n kleine pony. Met die mini pony erbij kost het ook weer meer geld voor de wei, maar aan de andere kant hebben jullie dan allebei een leuk paardje. Als je het geld wel hebt had ik het wel gedaan.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:06

Zoals veel zeggen je kunt het doen, maar hou rekening met dubbele kosten. In het kort heb je de tijd, geld doen. Als ik kon had ik er ook meer gehad.

Sjettaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:35

Slotje graag