Via deze weg wil ik toch achter de achtergrond van mijn paardje komen.
Sinds enkele weken geleden is er bij mijn verzorgpaarden een grote E-pony voor mij bijgekomen.
Allemaal heel leuk en aardig maar kort daarna raakte ze kreupel zonder iets al gedaan te hebben.
Ze heeft een week flink voor kreupel gelopen en daarna was het weer prima in orde, ze deed weer gek in de wei met de rest en liep duidelijk ook op het harde weer prima.
Ik ging rustig aan de gang met haar in de bak, vrij snel ging het alweer mis..
Ze was nog niet ingereden dus ik deed op me gemak aan en ze deed het eigenlijk prima maar nu telkens als ik erop ga zitten alleen al zakt ze weg in haar achterbenen en ook als ze dan wil gaan lopen lijkt het alsof ze mijn gewicht niet kan hebben.
En ik weeg toch echt geen 300 kilo maar slechts 60 en zij is zelf 1.55 dus het moet wel kunnen?
Er lijkt dus iets mis te zijn in haar achterbenen want zodra ik eraf ben is het weer in orde.
Kijk veearts laten komen is logisch maar het is origineel niet mijn eigen paard dus ik kan niet gelijk bakken met geld uitgeven (ze heeft verder ook geen pijn oid).
Vandaar mijn oproep op bokt naar of tot de fokker of iemand informatie weet of heeft of zelfs bekend is met de fokker want ik denk namelijk zelf dat het een afgekeurde sportpony is en daardoor in de handel terecht was gekomen.
Ook gezien haar korte ministaart (wat je vaak ziet als ze naar slagers gaan).
Mijn Davi heeft een volledig Duits paspoort met stamboekpapieren.
Ze is nu zoiezo meer als een jaar in Nederland.
In de papieren zelfs overigens staat nergens een naam van mijn paard (Ik heb haar zelf Davi genoemd) wat ik vreemd vind.
Hieronder wat info:
Geslacht: Merrie
Dekdatum: 06-08-2006
Geboortedatum: 18-07-07
Kleur: Fuchs
Mikrochipnr: 528210002446064
Als extra toevoeging: Bij rasse staat Deutsche reitpferd en "als saugfohlen pramiert. Geen idee wat het betekend, iedere vertaler zegt wat anders.
Vader: Fürstentraum (bay)
VV: Fürst Heinrich (Westf)
Moeder: Forest Green (Hann)
MV: Fioriseimo (Hann) < De naam kan typfout zijn ivm slechte kwaliteit fotos die ik van het paspoort heb genomen
Verder het adres en gegevens in het paspoort:
Nummer van de fokker (dénk ik dat dat het is): 140135
Sascha Hahn
Engter
Eichendorffstr 8
49565 Bramsche
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik spreek werkelijk bijna geen woord duits en lezen kan ik al helemaal niet.
Op google als je haar/zijn naam googled vind je namelijk wel paardenlinks etc maar bijna alles is in het duits en het lukt me gewoon niet.
Wat ik gewoon wil weten is, de reden van verkoop en of ze inderdaad iets heeft aan haar achterbenen etc. want waarschijnlijk moeten mensen al eerder iets aan haar gezien en/of gemerkt hebben want ze kende al wel wat dingen en er is in die paar keer doorverkoop wel degelijk iets met haar gedaan.
Hieronder als laatste nog een foto:

sorry als het verhaal langdradig werd maar i kwou zoveel mogelijk info geven..
Groetjes