Informatie Duitse Fokker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Informatie Duitse Fokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:21

Hallo allemaal,
Via deze weg wil ik toch achter de achtergrond van mijn paardje komen.
Sinds enkele weken geleden is er bij mijn verzorgpaarden een grote E-pony voor mij bijgekomen.
Allemaal heel leuk en aardig maar kort daarna raakte ze kreupel zonder iets al gedaan te hebben.
Ze heeft een week flink voor kreupel gelopen en daarna was het weer prima in orde, ze deed weer gek in de wei met de rest en liep duidelijk ook op het harde weer prima.
Ik ging rustig aan de gang met haar in de bak, vrij snel ging het alweer mis..
Ze was nog niet ingereden dus ik deed op me gemak aan en ze deed het eigenlijk prima maar nu telkens als ik erop ga zitten alleen al zakt ze weg in haar achterbenen en ook als ze dan wil gaan lopen lijkt het alsof ze mijn gewicht niet kan hebben.
En ik weeg toch echt geen 300 kilo maar slechts 60 en zij is zelf 1.55 dus het moet wel kunnen?
Er lijkt dus iets mis te zijn in haar achterbenen want zodra ik eraf ben is het weer in orde.
Kijk veearts laten komen is logisch maar het is origineel niet mijn eigen paard dus ik kan niet gelijk bakken met geld uitgeven (ze heeft verder ook geen pijn oid).
Vandaar mijn oproep op bokt naar of tot de fokker of iemand informatie weet of heeft of zelfs bekend is met de fokker want ik denk namelijk zelf dat het een afgekeurde sportpony is en daardoor in de handel terecht was gekomen.
Ook gezien haar korte ministaart (wat je vaak ziet als ze naar slagers gaan).

Mijn Davi heeft een volledig Duits paspoort met stamboekpapieren.
Ze is nu zoiezo meer als een jaar in Nederland.
In de papieren zelfs overigens staat nergens een naam van mijn paard (Ik heb haar zelf Davi genoemd) wat ik vreemd vind.
Hieronder wat info:

Geslacht: Merrie
Dekdatum: 06-08-2006
Geboortedatum: 18-07-07
Kleur: Fuchs
Mikrochipnr: 528210002446064
Als extra toevoeging: Bij rasse staat Deutsche reitpferd en "als saugfohlen pramiert. Geen idee wat het betekend, iedere vertaler zegt wat anders.

Vader: Fürstentraum (bay)
VV: Fürst Heinrich (Westf)
Moeder: Forest Green (Hann)
MV: Fioriseimo (Hann) < De naam kan typfout zijn ivm slechte kwaliteit fotos die ik van het paspoort heb genomen

Verder het adres en gegevens in het paspoort:

Nummer van de fokker (dénk ik dat dat het is): 140135
Sascha Hahn
Engter
Eichendorffstr 8
49565 Bramsche

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik spreek werkelijk bijna geen woord duits en lezen kan ik al helemaal niet.
Op google als je haar/zijn naam googled vind je namelijk wel paardenlinks etc maar bijna alles is in het duits en het lukt me gewoon niet.

Wat ik gewoon wil weten is, de reden van verkoop en of ze inderdaad iets heeft aan haar achterbenen etc. want waarschijnlijk moeten mensen al eerder iets aan haar gezien en/of gemerkt hebben want ze kende al wel wat dingen en er is in die paar keer doorverkoop wel degelijk iets met haar gedaan.
Hieronder als laatste nog een foto:

Afbeelding

sorry als het verhaal langdradig werd maar i kwou zoveel mogelijk info geven..
Groetjes

Marsha777

Re: Informatie Duitse Fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:56

succes, hoop dat je veel informatie vind over davi!

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:22

als saugfohlen pramiert betekend dat ze als veulen een premie heeft behaald op de keuring.
Verder kan ik je niet helpen helaas, succes met je zoektocht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:37

Ze is als veulen dus naar een keuring geweest. Idee om eens te googlen met de vertaler aan. Is niet de beste vertaling soms, maar je kan snel zien of het iets met jouw pony te maken heeft.

Geen naam zou kunnen, maar dan moet er alsnog een beginletter zijn. Afhankelijk van 't ingeschreven stamboek en geslacht eerste letter van de vader of moeder.

Wat betreft het probleem met de achterbenen, klinkt als beknelde zenuw oid. Zou ik zeker niet onbehandeld laten.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:16

Bij onze Duitse merrie stond er ook geen naam in het paspoort,wij kwamen er pas achter hoe ze heette toen ze een veulen kreeg van aes hengst,en op dat papier stond wel haar naam.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:56

@ Ellepelle, hoe zou ik daar dan achter kunnen komen zonder een veulen ha-ha! Probeer logisch na te denken maar momenteel lukt dat niet zo :P

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:13

Ken je niet iemand die duits spreekt en even de fokker voor je opbelt?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 19:17

Ik zou best iemand kunnen vinden inderdaad, we hebben een duitse vriendin maar die zit momenteel op afstand. Bovendien zou ik eerst het telefoonnummer moeten hebben en ik heb getracht te googlen maar mein deutsch ist sehr slecht. Heb het even van de baan geschoven en opgegeven eigenlijk

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:08

Ze is een rijpaard gefokt paard. Haar vader is namelijk een paard en haar mv. ook. Haar naam moet dus officieel in Duitsland beginnen met een F. Als veulen aan de voet van haar moeder heeft ze een premie behaalt. Dat is goed, want die krijgen lang niet alle veulens! Ik moet zeggen dat er helemaal geen slechte bloedlijn achter dit paardje zit! Ik ga eens voor je googlen op de naam van de fokker, kijken of ik wat meer info voor je kan vinden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:10

Dit vind ik echt vreselijk @suffie haha, jij zegt dingen.. hoe weet je dat allemaal?
Overigens, haar benen lijken uiteindelijk gewoon stijfheid te zijn want naarmate ik rustig blijf opbouwen lijkt het beter te worden dus waarschijnlijk speelt de bijna 4 jaar niks doen ook wel mee.
Hoe komt zon mooi paardje dán in de handel terecht van 1 of andere natte frutwei in de rimboe af voor weinig geld vraag ik me af.
Ik zou wel eens in haar hoofd willen kijken,
Ik ben al dik een uur aan het googlen en overal komt die naam van de fokker terug echt overal!!!!!
Het moet een grootse fokker zijn want op weet ik het hoeveel sites kom je uit, als laatste kwam ik bij een sascha hahn terecht uit wallendorf maar die zal het wel niet zijn.. Het zoeken word nu even gestaakt..
En die naam een miljoen x, en ook het adres van Davi's papieren maar nergens een telefoonnummer, bij alle fokkers is wel een site te vinden maar bij deze.. nee hoor.
Of ik graaf niet genoeg in alle info.. kan ook aan mijn slechte duits liggen dat zelfs met translate het niet wil lukken.
Heb nu een ruiter gemaild die een paard van de fokker heeft (weet niet eens of het een man of vrouw moet zijn) op mijn beste engels in de hoop op reactie.
Word er bijna wanhopig van.

Maar mijn Davi is dus een Favi? hahahaha

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:05

Haha, ik woon aan de Duitse grens en heb zelf 2 Duits gefokte paarden, waarvan er 1 nog in de opfok in Duitsland loopt. Ook ga ik regelmatig met de fokker van deze 2 paarden mee naar keuringen.
Gisteravond geen tijd meer gehad, maar Sascha is idd een voornaam paardenfokster. Ze heeft goede resultaten behaald met haar fokproducten. Vanavond ben ik weer thuis en zal ik verder voor je gaan kijken.
Groetjes!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:38

Echt bijzondere informatie waar jij wat aan hebt heb ik niet kunnen vinden. Sascha heeft in ieder geval meerdere ggk hengsten gefokt, zowel bij de rijpaarden als bij de rijpony's. Daarnaast worden veel door haar gefokte paarden uitgebracht in de internationale dressuur- en springsport. De merrie Forest Green v. Fiorissimo heeft wel meerdere nakomelingen gebracht van de hengst Non Stop. Jouw nakomeling heb ik niet kunnen vinden. Ik ga morgenavond naar mijn instructeur in Duitsland en ik zal eens vragen of hij Sascha kent, ze woont immers niet ver bij ons vandaan en hij is ook een bekend fokker in Duitsland. Je hoort nog van mij.
Hier wel een filmpje van Fürstentraum oktober 2011: http://www.youtube.com/watch?v=fq6SS0J97UY

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 22:58

Heey, bedankt voor alle info, ben nu op het werk dus even snel vanaf de telefoon een reactie. Wat ik zeggen wou ik heb een duitse ruiter gemaild en die zegt dat het een "him". Is.. Dus geen vrouw! Wacht ook nog op verdere toelichting van deze persoon. Dus nu snap ik het even niet meer, weet je zeker dat het een vrouw is? Je hulp vind ik in ieder geval echt fijn. Zal straks na werk even een uitgebreider antwoord typen want dat gaat nu niet! Echt super dat je helpt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:00

Die naam is in ook Duitsland mannen naam ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:04

jep :)) Kan best dat die naam misschien vaker voorkomt en als ze dan ook allebei in de fokkerij zitten :')