Omdat ik het toch wel erg leuk vind om hier topics te bekijken leek het me leuk om ook een topic te starten over Fleur, een 4 jarige mini appaloosa.
Ik verzorg haar nu anderhalf jaar en in die tijd heeft ze al het nodige meegemaakt. Met haar veulen afgelopen jaar is het helemaal misgegaan. Het was een groot veulen en zat niet goed.
Ik ben 's ochtends wakker gebeld met het nieuws dat Fleur het waarschijnlijk niet zou redden. Ik ben als een gek naar de wei gefietst, de DA was op dat moment nét aangekomen. Wat was dat vreselijk om te zien, hoe Fleur daar stond, zoveel pijn...
Als Fleur zou gaan liggen zou het misgaan, de darmen zouden dan gaan draaien en ze zou het niet redden, wat was ik blij dat ik gekomen was, de eigenaar hield haar staart beet, de DA was met het veulen bezig en ik moest Fleur overeind houden, jeetje wat was dat zwaar. Het veulen heeft het helaas niet gered.
Gelukkig heeft Fleur het gered, ze was er ontzettend slecht aan toe, vreselijk mager, schuurplekken en heeft anderhalve dag bijna alleen maar gelegen. Wonder boven wonder was ze na 2 weken heel erg opgeknapt, ze kwam weer bij en werd levendiger dan ze geweest is. Foto's kun je in mijn profiel zien van het veulen en van Fleur na de bevalling.
Na 2 maanden is Fleur weer de wei met de andere merries en de hengst ingegaan en is toen ook gedekt, wanneer ze voor het laatst gedekt is weten we niet precies, we gaan er vanuit dat ze begin juni gedekt is. Dat zou haar nu dus zo'n 5 maanden drachtig maken.
Ik hoop met heel mijn hart dat het dit keer wél goed gaat.
Naast Fleur zijn ook een aantal andere merries uit de kudde drachtig, maar om voor al die merries een topic bij te gaan houden word een beetje veel, hier zullen dus af en toe ook foto's en updates geplaatst worden van de andere merries.
Inmiddels ben ik druk bezig met wat langelijnen en ze word op het moment af en toe gereden door Jade, een meisje van 4. Ze heeft nu 4 keer een ruitertje op haar rug gehad en nog geen stap verkeerd gezet.
Fleur, 17 augustus 2007, zwart few spot, 78 cm, gedekt door Wantsley Sparks, eigenaar Rob Hackert
Wantsley Sparks, 27 mei 1993, bruin panterbont, 81 cm, in 2005 goedgekeurd voor het leven met een 2e premie, eigenaar Rob Hackert
Fleur >

Sparks>

Volgen en kletsen jullie mee?
ik volg zeker