Nakomelingen zoeken voor een predikaat bij onze merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xChann94

Nakomelingen zoeken voor een predikaat bij onze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 17:59

Hey allemaal!

Wij zijn op zoek naar de nakomelingen van onze merrie L.Quidilja.
Het is een nakomeling van Quidam de Revel x Lys de Darmen.
Wij weten dat een aantal van haar nakomelingen in het buitenland goed presteren.
Zo hebben we kunnen vinden dat Thomas (v. Burggraaf) in Amerika grand prix springt.
Ook weten we dat de hengst Wispelwey het goed doet. Hij is eerder gereden door Angelie von Essen en door Sérgio Neuppmann, maar we kunnen nergens vinden wat voor niveau hij springt/gesprongen heeft.
Wij zijn erg benieuwd naar de resultaten van deze hengst. Is er iemand die ons meer kan vertellen?
Natuurlijk zijn resultaten van andere nakomelingen van L.Quidilja ook altijd welkom.
Een grand prix paard als nakomeling levert haar 3 punten op.
We zijn nu nog op zoek naar een paard/meerde paarden die ons de overige 2 punten kan leveren.
Hiermee kan ze het predikaat prestatie behalen.
Dus als je meer weet, zeg het alsjeblieft! ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:49

Dit is de registratienummer van Wispelwey in Sweden: 04-03-3829 SWE.
Misschien de sport bond daar aanschrijven voor een uitslag van zijn prestaties.
Zijn BLUP bij het Swedish Warmblood Assoc.: http://www.blup.se/en-US/horses/183926-wispelwey
In 2008 was hij in eigendom van Stall Lagerfelt AB: http://online.equipe.com/en/competition ... ers?page=5 (geheel onderaan pagina)
http://online.equipe.com/en/competition ... ts?page=45

Stall Lagerfelt: telf. 0709-820944
Adres: S. Åsumsv. 64 , 275 91 Sjöbo (provincie Skåne)

Nicole288

Re: Nakomelingen zoeken voor een predikaat bij onze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:52

5 punten door de resultaten van minimaal 3 nakomelingen, naast de GP moet je dus nog 2 paarden vinden die minstens Z spr of Z2 dres zijn. Ik verplaats je topic even naar F-AM, omdat je meer op zoek bent naar tips om aan de gegevens te komen, dan echt op zoek naar de paarden op zich.

FB -> F-AM

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:52

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xChann94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:01

Hallo allemaal, bedankt voor de emailtjes en sorry voor het late antwoord! Ik ben nog steeds niets verder met de predikaten helaas.. Ik zag dat mijn topic verplaatst was van FB naar F AM of zoiets. Maar aangezien ik niet zo vaak op dit forum zit, zou ik niet weten hoe ik dit moet vinden. Kan iemand me helpen?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:10

Ik ben zelf ook met iets dergelijks bezig. Uit de gegevens die je hebt lijkt me dat het niveau wel minimaal Z is. Omdat het KWPN een bevestiging van het niveau van de hippische federatie van het betreffende land wil hebben zou ik proberen een mail te sturen naar de Zweedse federatie met de gegevens die je hebt gevonden en het verzoek of zij het (hoogste) niveau van het paard willen bevestigen. Voor Zweden lijkt het me geen probleem om dit in het engels te doen. Kontakt gegevens van de Zweedse hippische federatie moet je vlg mij wel kunnen googelen of ms kan iemand hier op bokt je hier aan helpen.

xChann94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:35

Ik heb de Zweedse hippische federatie gemaild, maar krijg geen mailtje terug. Misschien er nog eens achteraan. Het zou natuurlijk wel super zijn! Ik heb afgelopen periode wel meer informatie gevonden, maar nog niet genoeg.
Dit is wat ik gevonden heb:

Enkele nakomelingen van L. Quidilja:
Thomas: hengst v. Calvados: zeer succesvol, verkocht naar Amerika, springt op Grand Prix niveau. (GPS Inside out is de naam in Amerika)
Wispelwey: hengst v. Burggraaf: Verkocht naar Zweden, gesprongen op CSI Arezzo in 2010 voor 7-jarige paarden onder Sergio Neuppman, tevens uitgebracht door Angelie von Essen en Jörgen Larsson.
Conquidam: hengst v. Lord Z
Rabien: hengst v. Burggraaf, verkocht naar Amerika
Victoria: merrie v. Burggraaf, verkocht naar Engeland
Eldorado: hengst v. Cardento, verkocht naar Zwitserland

Er staat een filmpje van conquidam op youtube, maar ik kan er niet achter komen wat het niveau van dit paard is. Iemand anders misschien?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:05

http://www.youtube.com/watch?v=qE_Du4GqfBA

Deze ? is gewoon een ttrainings/oefenfilmpje...

Beestje is zes, die komt nog niet uit op het hoogste niveau hoor. M+/Z zou kunnen. Dan heb je genoeg.

Contact opnemen met Stalschutte ljikt mij..... maaarrr dit paard staat in Nederland dus zijn de prestaties ook bekend bij knhs/kwpn. Als op t nakomelingen overzicht niks staat is ie nog niet uitgebracht.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:00

xChann94 schreef:
Enkele nakomelingen van L. Quidilja:
2000 : Thomas: hengst v. Calvados: zeer succesvol, verkocht naar Amerika, springt op Grand Prix niveau. (GPS Inside out is de naam in Amerika)
2003 : Wispelwey: hengst v. Burggraaf: Verkocht naar Zweden, gesprongen op CSI Arezzo in 2010 voor 7-jarige paarden onder Sergio Neuppman, tevens uitgebracht door Angelie von Essen en Jörgen Larsson.
2007 : Conquidam: hengst v. Lord Z
1998 : Rabien: hengst v. Burggraaf, verkocht naar Amerika
2002 : Victoria: merrie v. Burggraaf, verkocht naar Engeland
2009 : Eldorado: hengst v. Cardento, verkocht naar Zwitserland

Kloppen deze geboorte jaren?

xChann94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:27

Ja deze geboortejaren kloppen voor zover ik weet wel ja, hoezo?
Ik weet dat hij nog niet super hoog geklasseerd kan zijn, maar inderdaad aan M/Z hebben we genoeg.
Ik heb nu naar Amerika en Zweden een mailtje gestuurt, maar krijgt niets terug.
Ik heb ze gevraagd naar een bevestiging van de nakomelingen Wispelwey en Thomas qua klassering.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:38

USEF (Amerika) heeft ook een database online dacht ik. Ms kun je daarin eens zoeken. Moet natuurlijk de naam nog stamboeknaam zijn. Nou ja van die ene heb je de sportnaam. Blijft dat je voor het predikaat toch die bevestiging van de sportbond nodig hebt.
Ook de UK heeft een database online. Je kunt kijken of het betreffende paard erin staat (bsja; British show jumping association). Voor gegevens over nivo en resutaten moet je betalen en dat is best veel.
Succes!!

xChann94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 10:48

Ik heb nog een vraagje, wat houdt het in als je paard ISP is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:00

internationaal springpaard :+

xChann94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 18:08

Haha ja ik had het door inmiddels :P We hebben trouwens vandaag de bevestiging gekregen dat ons paard het prestatiepredikaat in ontvangst mag nemen. Bedankt voor alle reacties!