San Remo X Dukaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

San Remo X Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 13:12

Ik heb een 3 jarige ruin gekocht. San Remo x Dukaat = Ulft.
Hij is nu 1.73 en een gangen!!!!! Ik heb zelden zo'n achterbeen gebruik gezien. :) Hij is net aangereden dus we gaan heel rustig aan beginnen met hem.
Nu heb ik alleen oude topics over San Remo gevonden, en die waren vaak niet lovend.....
Dukaat kan ik helemaal niets van vinden.
Na 12 jaar western ben ik er behoorlijk uit, het dressuurwereldje... 8-)

Wie heeft er wat informatie over deze afstamming en of afstammelingen uit dit bloed.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:19

Er is een kletstopic over San Remo (nakomelingen van San Remo) en slecht kan de hengst niet zijn met zoveel elite merrie's en 2 x de Nederlands kampioene.
Zelf heb ik een San Remo x Highline en een erg fijn beest! Het is een beetje een laatbloeier maar begint achter al lekker te marseren!!!!!!!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 14:41

Fijn om te horen!! Omdat deze zo groot wordt doen we ook rustig aan maar hij kan ook zo vreselijk marcheren! Ook echt achter vandaan. Super karakter ook lijkt tot nu toe. Leert vreselijk snel en onder het zadel ook nog geen problemen tegen gekomen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:00

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:12

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 00:41

Hey, bedankt zover!!! :)
Iemand anders die een afstammeling van San Remo heeft?

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:56

hoi :) train ook een 3 jarige San remo x Krack c op dit moment, en het is een onwijs lief en braaf dier. hij is bij ons geboren,en ook veel in handen geweest. vorige winter is hij ook regelmatig al mee naar de manege geweest toen het slecht weer was,en hij weinig beweging anders kreeg. hij hoefde nog niet aan t werk hoor, btje losgooien en aan t halster longeren..en hij heeft na van t voorjaar licht ingereden te zijn, de hele zomer gewoon in de wei gestaan. hij is enorm groot,denk al richting 1.80, zn moeder was ook 1.76.. het rijden gaat erg goed, hij kan enorm bewegen maar moet nog veel sterker worden en daar geven we hem rustig de tijd voor. ik kan geen fotoos uploaden hier (stom gedoe,waarom kan dat nou niet eenvoudig voor een dummy zoals ik!? :o ) maar het is een knap paard, bruin en een bles maar nog heel smal.ik wens je heel veel succes met je paardje hoor, groetjes deess :)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 11:53

Hoi Deess ;) Leuk om te horen! Klinkt idd hetzelfde als de onze qua karakter. De onze is ook bruin met een bles. moet ook nog uitvinden hoe ik een foto moet plaatsen. Ook dat sterker worden herken ik, zal door de maat komen. Onze ruin was wat minder in handen geweest maar leert zo snel, ook aan de hand. We doen ook regelmatig grondwerk met schriktraining. Na mijn ervaring in de westernwereld waar paarden zo mak zijn wil ik geen dressuurpaard wat schrikt van elk steentje wat anders ligt als gisteren. Maar hij is erg nuchter gelukkig! Gisteren voor het eerst na het longeren onder het solarium gezet en hij vond het heerlijk!!! :D
Ook jij veel succes en ik hoop nog eens wat van je te horen hoe het gaat!! Gr. Marion

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:33

hee bergambacht! haha zijn we bijna buren :Y)

ik heb ook een san remo gehad een tijd terug, was een heel fijn merrietje met een goed achterbeen, was niet heel langgelijnd maar wel fijn te rijden en super braaf :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:47

Wij hebben ook een san remo hengstveulen! Uit een Krack C merrie, fijn dier met een goede achterhand :j

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:13

dat is leuk! :) wel heel erg familie dan :D onze krack c merrie was wel 1.76, krack c x expert x boreas..

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:37

Hey leuk essiesilly! Ik heb een aantal jaren bij Berkleys gestaan in Berkenwoude!!
Dit jonge paard staat in Krimpen aan den Lek.
Ik hoor nu toch veel goeds over San Remo nakomelingen gelukkig!! :)
Zelfs nu het zo koud is blijft hij braaf!!!!
http://imageshack.us/photo/my-images/34 ... 00051.jpg/

Foto!!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:01

nu bij heinrichi zie ik :)
ik woon iets verder dan berkleys, achter in de polder :)
super dat ie zo braaf blijft!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:46

haha jij bent goed bekend!! Je hebt idd gelijk! ;)

shan

Re: San Remo X Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:39

Ik heb ook een San Remo merrietje, foto's staan onder in mijn profiel.