Voor mijn vosmerrie met appaloosa papieren ben ik op zoek naar een geschikte hengst, lijkt mij echt super leuk om een veulen met appaloosa printje te hebben. Nou is mij geadvieseerd een few spot hengst te zoeken voor de meeste kans op stippen. Heeft iemand tips? Mijn merrie is een dochter van Alex vd kamperweg x Lia van der kamperweg
petraaken
Nog nooit een veulen gehad? Zo nee dan zou ik me nog 3x bedenken. 17 is erg oud voor een eerste veulen. Ze toont op de foto's ook een zeer weke rug. Na een dracht kan het zijn dat dit zo verzwakt dat je die paar aanwezige spieren er niet meer terug op krijgt.
Ze heeft wel eerder een veulen gehad anders had ik het ook zeker niet meer gedaan. Weke rug heb ik met haar nooit last van gehad, misschien dat het wel zo toont maar voordat ik haar eventueel zou laten dekken laat ik haar eerst uitgebreid checken door DA uiteraard want wil geen risico lopen. Mocht het geadvisseerd worden door de DA om het niet te doen dan doe ik dat ook niet.
[quote="rosehorse"][quote="rosehorse"] Prachtige Amerikaanse Appaloosa hengst ter dekking Hij is nu ruim drie jaar en 1,55 hoog Hij heeft een gouden karakter, een echte knuffelkont. Hij is nu ongeveer 3 maanden onder het zadel wat hij erg makkelijk oppakt. Ook met buitenritten is hij braaf en erg koel in zijn hoofd Vanaf 2012 zal hij in de western sport uitgebracht worden Zijn vader is de bekende hengst Incediblue Too Dekgeld voorlopig 300 euro
Rosehorse, je had mij al eerder pb gestuurd met deze hengst, maat ben echt op zoek naar een fewspot. Maar tog bedankt!
Peterina
Geplaatst: 03-12-11 14:56
Er zijn twee patronen bij Appy's die homozygoot zijn: few spots en snowcap ... dus met een van deze patronen krijgt je altijd een vorm of appy patroon.
Snowcap = Schrabrakbont (deken zonder vlekjes) is de kleur patroon van boven voorgestelde hengst.
Als je Snowcap erbij neemt in je zoektocht dan hebt je meer keuzes.
Persoonlijk vind ik de paarden die van stal Palousa komen (maar ik ben bevooroordeeld, ik reed op een paard van hun ), mooie goed gefokte paarden. Vooral gericht op de dressuur, maar ze kunnen ook vrij heet zijn.
DendroFleur
Geplaatst: 07-12-11 00:53
Annickkii schreef:
heb ff gekeken maar don pedro is wel een fewspot dus zou denk ik wel geschikt kunnen zijn. hou hem ff in me hoofd.
Ik zie dat hij hier al genoemd is. Hij heeft zeker sportbloed. Kan ruim bewegen met veel lossigheid en gemakkelijk in de aanleuning.
Meander is een bij het nas goedgekeurde fewspot. Ik zou echter je wel aanraden om ook bij de andere appaloosa's te kijken, zodat je wat meer keus hebt en op die manier beter kunt kijken welke hengst bij je merrie past.