hoeveel kan een pony nog groeien als die al 4 jaar is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukw100

hoeveel kan een pony nog groeien als die al 4 jaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:24

ik wil een nieuwe c pony erbij.
heb er al 2.
ik zie een c pony van 4 jaar staan.
hoeveel centimeter kan die nu nog groeien?

kim18a

Re: hoeveel kan een pony nog groeien als die al 4 jaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:11

ik denk nog enkele centimeters, echt veel groter zal hij/zij niet worden :j

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:37

WWW --> F-AM

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:59

Ligt ook een beetje aan zijn afstamming.
Komt ie uit C-ponies dan kijk naar hun maat, veel afwijken daarvan zal het niet.
Komt ie uit (bijvoorbeeld) een C- en een E-pony, dan kan er wel nog verschillende cm's erbij komen.
Kijk ook naar zijn bouw ... is die 'af' of is het nog een beetje stuntellig? Zit er nu al voldoende bot op de pony of is er nog ruimte voor groei.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:02

Dat is moeilijk te zeggen: sommige paarden zijn met 2 al bijna uitgegroeid (qua schofthoogte, niet qua botontwikkeling), en andere kunnen tussen 3 en 5 nog een flinke groeispurt krijgen. Het is ook afhankelijk van het geslacht. Een geslachtsrijpe hengst zal eerder in de breedte gaan groeien. Dus het is aan te raden eens te kijken naar hoe je paard nu op zijn benen staat en of hij al goed in balans is, daar zit vaak een redelijke indicatie in. Daarnaast is het ook fijn om te weten hoe de pony als veulen is gegroeid. Het kan heel goed zijn dat je pony nog 3-5 centimeters gaat groeien tot zijn achtste (vandaar ook de ponymetingen), maar het kan ook zijn dat hij nu amper doorgroeid.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:42

s6801881 schreef:
Dat is moeilijk te zeggen: sommige paarden zijn met 2 al bijna uitgegroeid (qua schofthoogte, niet qua botontwikkeling), en andere kunnen tussen 3 en 5 nog een flinke groeispurt krijgen. Het is ook afhankelijk van het geslacht. Een geslachtsrijpe hengst zal eerder in de breedte gaan groeien. Dus het is aan te raden eens te kijken naar hoe je paard nu op zijn benen staat en of hij al goed in balans is, daar zit vaak een redelijke indicatie in. Daarnaast is het ook fijn om te weten hoe de pony als veulen is gegroeid. Het kan heel goed zijn dat je pony nog 3-5 centimeters gaat groeien tot zijn achtste (vandaar ook de ponymetingen), maar het kan ook zijn dat hij nu amper doorgroeid.

Hier kan ik me volledig bij aansluiten!

Verder ligt dit deels ook aan de ouders en de voorouders. Waren dit ook C pony's of zat er eentje tussen die D of zelfs E pony was.
Hoe ver is de pony al "af"? Is hij al wat in de breedte aan het gaan of is het echt nog een slungel die zelfs nog wat overbouwd is?