Ik heb sinds 3maanden namelijk ook een Tinkertje gekocht. Haar naam is Tinky (0810487) en ze is een merrietje van 10 jaar. Wij kochten haar in Tinkerstal Den Bosberg te Geraardsbergen. Maar waar ze daar voor vandaan kwam weet ik niet echt. Tinky behaalde in 2009 op een keuring te Alden Biezen een eerste premie + STER predicaat. Haar ouders en geboortedatum(eigenaar beweert op 26 april 2000?) zijn onbekend. Ik weet niet of ze in België gefokt is of in Engeland. In haar boekje (is trouwens Nederlands boekje) staat dat ze ergens in Antwerpen bij haar eerste fokker stond. Dus is nogal twijfel geval. Ik hoorde verhalen van melkerij, kudde in Engeland, etc.. Dat ik er nu helemaal niet meer uit geraak
Ze heeft ook in totaal 3 veulens gehad. Ik veronderstel 1 veulen bij eerste fokker (?) en 2 veulens (Kyranna & Calypso) bij de Tinkerstal.
http://www.irishcobsociety.net/cgi-bin/ ... ishcob.dbw
Hier zijn enkele foto's.
Tinky is nog wat aan de magere kant wegens in augustus koliek aanval gehad te hebben(week in dierenkliniek aan infuus) + veel energie verloren heeft door haar veulen
Tinky nu;

Tinky te Alden Biezen 2009 met eerste fokker;

Ik zou graag horen of jullie haar ooit gezien hebben of meer over haar weten