[TI] Tinky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Tinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 01:14

Hallo! Ik meld me in het Tinker gedeelte :P Ik heb sinds 3maanden namelijk ook een Tinkertje gekocht. Haar naam is Tinky (0810487) en ze is een merrietje van 10 jaar. Wij kochten haar in Tinkerstal Den Bosberg te Geraardsbergen. Maar waar ze daar voor vandaan kwam weet ik niet echt. Tinky behaalde in 2009 op een keuring te Alden Biezen een eerste premie + STER predicaat. Haar ouders en geboortedatum(eigenaar beweert op 26 april 2000?) zijn onbekend. Ik weet niet of ze in België gefokt is of in Engeland. In haar boekje (is trouwens Nederlands boekje) staat dat ze ergens in Antwerpen bij haar eerste fokker stond. Dus is nogal twijfel geval. Ik hoorde verhalen van melkerij, kudde in Engeland, etc.. Dat ik er nu helemaal niet meer uit geraak :')

Ze heeft ook in totaal 3 veulens gehad. Ik veronderstel 1 veulen bij eerste fokker (?) en 2 veulens (Kyranna & Calypso) bij de Tinkerstal.
http://www.irishcobsociety.net/cgi-bin/ ... ishcob.dbw

Hier zijn enkele foto's.
Tinky is nog wat aan de magere kant wegens in augustus koliek aanval gehad te hebben(week in dierenkliniek aan infuus) + veel energie verloren heeft door haar veulen

Tinky nu;
AfbeeldingAfbeelding
Tinky te Alden Biezen 2009 met eerste fokker;
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik zou graag horen of jullie haar ooit gezien hebben of meer over haar weten :j

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:35

ik was toen ook op die keuring met mijn merrie en veulen, ik zal even zoeken of ik nog de startlijst van toen heb.
Laatst bijgewerkt door RozenhofAnne op 05-11-11 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

RozenhofAnne

Re: Tinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:41

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:44

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 12:28

Die vond ik inderdaad al :j Heb zo ook deze foto's gevonden. Toch bedankt! Weet je misschien meer over die Chris Pauwels? Is hij een fokker, heeft hij meerdere Tinkers gehad,...?

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:29

Nee die ken ik niet, ik zal hier even navragen voor een telefoonnummer of mail van hem.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:16

Gefeliciteerd met je aanwinst, zo te zien heb je er een mooi paardje aan :)

Mocht je misschien meer willen weten over eventuele familiebanden, dan is dit een handige link voor je: [TI] DNA profielen vastleggen Tinkerpopulatie Er zijn al meerdere verwantschappen door aan het licht gekomen :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 18:08

Bedankt voor de link!

Zal eens aan moeder laten zien, is wel interessant om te weten wie haar papa en haar mama zijn :j