mijn fries heeft geen sokken..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

mijn fries heeft geen sokken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:45

Ik neem aan dat hier niks aan te veranderen is..

ze is nu 3 jaar oud. een volle fries, vader is Botte 414.

Ik heb haar als veulen uitgekozen, omdat de moeder lange manen had, en ik Botte ook wel een mooie fries vond met genoeg behang.... en daar ging het me toch wel om. een mooie zwarte parel straks, met dikke lange manen en van die stoere sokken.

maar niks is waar geworden. ze heeft wel lange manen, maar errrg dun. ze heeft een goede volle staart wel, maar echt een sprietje sok per voet.... ik baal er een beetje van, want ik wilde altijd een fries om the looks ;)

natuuurlijk gaat het om het paard, en ze is echt niet minder lief omdat ze geen sokken heeft, maar ergens vind ik het wél jammer, en hoop ik dat het misschien nog komt? Kan dat? Of heeft een fries het vanaf jonge leeftijd, of niet..?

hier een foto van mijn peerd:

Afbeelding

groetjes Mariëlle

RelarDevi

Re: mijn fries heeft geen sokken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:56

Ik denk dat je het beste je paard kan verkopen en daarvoor een fries met echte sokken moet kopen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:58

Nog 2 jaar wachten :) friesje bij ons op stal had ook zo weinig. Toen ze uit ging zwaren kwamen de sokken ook ineens.

fredau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:09

Het kan inderdaad nog een beetje voller worden, maar niet veel meer. Ze zal nooit hele grote sokken krijgen!
Maar maakt dat voor het rijden wat uit??? Ik rijdt bij een stal met meerdere Friezen. Ik had de eerste keus waar ik op wou rijden, dus heb de mooiste Fries met lange manen en gigantische sokken uitgekozen.
Naast haar stal stond een jonge Fries met een niet al te mooi hoofd en geen behang en sokken.
Dit paardje wordt nu gereden door een vriendin van mij en blijkt in de sport een geweldig paard!!!
Die van mij is ook een superpaard hoor!, maar heb hier veel moeite mee met rijden. Haar achterhand is niet zo sterk, waardoor galopperen heel moeilijk voor haar is.
Dat andere paardje heeft een hele sterke achterhand en heeft in twee jaar bereikt, waar ik met de mijne al vijf jaar over doe!
Dus: Nooit op uiterlijk selecteren!
(en toch ben ik nog steeds heel blij met de mijne! En ik weet dat we er uiteindelijk wel komen, maar het duurt ff wat langer! haha

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:14

Marielle misschien is het niet helemaal de look waar je naar op zoek was maar ik kan je vertellen, kleine sokjes kunnen een voordeel zijn. Mijn fries, geen papieren, heeft hele dikke, stugge sokken en ik ben daardoor constant bezig ze goed droog te houden in verband met mok. Wat mij betreft hadden de sokken wat kleiner kunnen zijn... Als ze hengstig is plast ze ook nog op haar sokken en je mag ze niet teveel wassen ivm met mok, dus ik vind het niet zo handig...
Als ze lief is en goed loopt maakt het niet zoveel uit toch?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:20

mijn merrie v bente had dat ook niet, ze is nu bijna 3 en begint een beetje..
Ze had ook erg dunne manen, maar ik ben het puntjes gaan knippen en vlechten.
Dit heeft super geholpen.
Ze zijn erg dik
Deze merrie heeft nog nooit mok, of andere dingen gehad.

hier is ze 2 jaar..
Afbeelding

Mijn friese hengst van 1.5 heeft gigasokken. v tietse op de foto 1 jaar.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daphneM op 04-11-11 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:24

Ik snap wel dat je er een klein beetje van baalt, maar je kan er helaas niets aan doen. Ik heb er ook een van Botte 414 en die heeft een enorme staart en lange, dikke manen, maar relatief weinig behang aan zn benen. Mok-technisch is het natuurlijk wel een voordeel ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:01

Tja als je daar zo op valt en op hoopte is dat idd erg banketstaaf.. Mijn fries heeft ook niet veel beharing (foto's in profiel) maar voor mij is dat wel ideaal.. Mijn paardkes staan in de herfst en winter in de paddock waar het nog wel eens een beetje prutterig kan zijn, en zoals meerdere hier al zeggen heb je dan minder kans op mok..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 18:27

bedankt voor alle reacties! leuk.
nee het maakt me verder geen bal uit, zoals ik in de openingspost ook al aangaf, toch?

de reactie verkopen en een ander kopen is ook totáál geen optie?? daar koop je toch geen paard voor, om em weer weg te doen alstie niet mooi is? ik heb nog een fries staan, zonder papieren; zij heeft wél sokken!! dus het is niet dat ik nu per se die ene sokkenfries wil- dus dan Annie daar zal voor verkopen!! nee nee. :n

het ging mij er om, met het openen van dit topic, of er ervaringen waren oid dat de sokken nog wat voller zouden worden! zoals Evelli ook aangeeft, das een leuk voorbeeld; er is dus nog hoop voor Anna ;)

ze is ook wel ziek geweest dit jaar, misschien dat dat nog er bij heeft geholpen geen idee, want ze lijken nu echt heel erg zielig haha. maargoed in de winter zijn ze ook altijd wat voller dus dat is wel een leuk kadootje vd natuur ;)

hier nog een foto, na de operatie zoals je ziet, dat is wel haar maximale beenbehang die ze heeft gehad (in de winter wel) aan de voorkant vd voet heeft ze nog nooit langere haren gehad:
Afbeelding

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:36

Zelf een paar mooie sokken voor haar breien? :j
Nee, geintje. Ik zou echt geen antwoord op je vraag weten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:56

Ik denk persoonlijk niet dat er nog veel meer gaat komen. Bij die van mij zijn ze in de winter wel een stuk voller als in de zomer. Maar ze heeft altijd best wel wat sokken gehad.

Even een overzichtje al zag je vanaf zo'n 3 maanden toch echt al wel sokjes komen.
Maar vanaf 5 maanden is het een stuk duidelijker te zien.

5 maanden:
http://i41.tinypic.com/2il0i04.png

1 Jaar:
http://i44.tinypic.com/vo7wp2.png

2 Jaar:
http://i43.tinypic.com/50slm1.png

3 Jaar:
http://i44.tinypic.com/35coo7r.png

En nu met 4 jaar:
http://i43.tinypic.com/aoqn2g.png

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:12

Heb er ook 1 die weinig tot geen behang heeft. Ik zeg altijd maar zo - zolang ze maar gezond zijn maakt het me niet uit of ze wel of geen behang heeft!
Dit zelfde geldt in de zomer ook voor haar kleur, dan wordt ze een beetje bruin. Maakt niet uit, ze is gezond en dat is het belangrijkste!!

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:14

ik snap niet dat het mensen vaak om het uiterlijk gaat, je zegt wel dat je het ergens jammer vind, en dat snap ik ook wel. Maar zou hem niet meteen daarom verkopen .. -.-' misschien komt het nog en dat heb je spijt ;p

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:18

MoonChloe schreef:
Ik denk dat je het beste je paard kan verkopen en daarvoor een fries met echte sokken moet kopen :)

Oke dit ging bij mij het verkeerde keelgat in ;)
Je gaat je paard toch niet verkopen omdat die geen sokken heeft?! ben ik nou de enigste die die gek vind?

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:46

Die van mij heeft dikke sokken en dus regelmatig dik de modderkluiten er in hangen! Best handig dus als ze wat minder sok hebben hoor :D bij ons op stal heeft een van de friesen de sokken geschoren vanwege mok en dat ziet er een stuk kaler uit als die van jouw paardje!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 16:39

pingvinii schreef:
ik snap niet dat het mensen vaak om het uiterlijk gaat, je zegt wel dat je het ergens jammer vind, en dat snap ik ook wel. Maar zou hem niet meteen daarom verkopen .. -.-' misschien komt het nog en dat heb je spijt ;p

slaat dit nu op mij? want dan houd dat voor mij in dat je niet mijn beginpost goed gelezen hebt, en het hele topic met mijn reacties.....

ik vraag alléén maar of het nog komt, en daarbij dat ik het jammer vind. ik heb het nérgens over verkopen gehad. dat is ook van de zotte, zoals ik al eerder schreef op die reactie dat ik haar maar moest verkopen :S

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 16:40

Sjors493 schreef:
MoonChloe schreef:

Je gaat je paard toch niet verkopen omdat die geen sokken heeft?! ben ik nou de enigste die die gek vind?

zie mijn reactie op dat antwoord...dus je bent niet alleen ;)

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:46

FahyaFemke schreef:
pingvinii schreef:

slaat dit nu op mij? want dan houd dat voor mij in dat je niet mijn beginpost goed gelezen hebt, en het hele topic met mijn reacties.....

ik vraag alléén maar of het nog komt, en daarbij dat ik het jammer vind. ik heb het nérgens over verkopen gehad. dat is ook van de zotte, zoals ik al eerder schreef op die reactie dat ik haar maar moest verkopen :S

nee, ik bedoelde mensen die zeggen dat je hem moet verkopen ofz ;)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:50

Sjors493 schreef:
MoonChloe schreef:

Ik denk dat het gewoon een grote grap is. En dat zal moonchloe je ook kunnen vertellen. Iedereen maakt wel
eens een sarcastische opmerking. ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:23

Nee hoor, ik meen het serieus!! Kom op, je houdt toch geen fries zonder sokken :oo :\

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:36

soms snap ik het echt niet.
mensen die wilen paarden heben en gaad het hun niet om als hij goed is maar als hij mooi is maar het gaad heelemal niet oover het mooiegheid maar om zijn talenten.
ik geef jullie een tip
kijk nooit van buiten maaar kijk van binen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:01

@ FahyaFemke
het gaat ook niet om jouw post, maar om die van MoonChloe ;) .

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:08

mijn friese merrie (vader lolke371) had eerst ook niks.. kreeg haar ook toen ze 3 was.. nu is ze 5 en heeft ze best veel. dus kan nog best komen hoor.. ebige nadeel aan haar is ze heeft dun bosje manen vind ik wel jammer maar daar verkoop ik dr echt niet om :+
Laatst bijgewerkt door nikitabanana op 05-11-11 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:10

ik vind dat het om het innerlijk gaat en niet om het uiterlijk !

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:33

pingvinii schreef:
nee, ik bedoelde mensen die zeggen dat je hem moet verkopen ofz ;)

ik dacht al ;) volgens mij is dat nu toch wel duidelijk haha.
vanmorgen nog de dierenarts er bij gehad hoor, wel of geen sokken; ik merk het gelijk als er iets is met mn peerd...