Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:You can see how tiny and correct these horses are... we are tired of people saying that the tiny ones can not be correct. Yes they can. Yes, it is harder to get them that way but it can be done and here is the proof!
Shanna schreef:De link doet het bij mij niet, maar ik denk dat je het kan vergelijken met de tea-cup chihuahua's of de tea-cup/ toy poedels?
..
stef schreef:Jolanda, want? Als die hengst al jaren perfecte veulens geeft? Ja, dan is ie drager, de merrie ook. Je spreekt over de hengst uitsluiten, en what about de merrie? Deze combinatie niet meer maken. Zolang er geen test is blijft het een hele lastige materie
helmoni, voor je zo'n uitspraak doet moet je je misschien eerst verdiepen in hoe dwerggroei werkt? Een paardje van bij wijze van spreke 50cm die géén drager is, zal nóóit een dwerg voorbrengen. Dus klein paardje x klein paardje = dwerg is onzin. Anders zou het niet ook bij friezen voorkomen of wel?
stef schreef:Even voor het idee: Een correcte AMHA (American Miniature Horse Association)
En een dwerg (Thumbelina, kleinste levende paardje ter wereld, 44 cm)
Ik hoop dat dit e.a. duidelijk maakt.
http://www.bokt.nl/wiki/Dwerggroei
Ik heb de site uit de OP even doorgelezen. Ik zie hier niet állemaal dwergen, maar toch wel een aantal, en dat daar mee gefokt wordt is op zijn zachts jammer te noemen.
Bij een aantal paardjes ben ik benieuwd hoe ze er in show conditie uit zouden zien.