Ja, ik knip de sokken af en toe ongeveer een cm boven de grond af, zodra ik weer uitgetrokken plukken sok in de wei vind
entless
Geplaatst: 02-11-11 10:36
Ja, ik zorg er altijd voor dat zijn sokken niet tot de grond komen. Ik probeer de sokken tot ong. de helft van zijn hoef komt Dat vind mijn hoefsmid wel zo fijn en dan trekt hij met lopen geen haren uit zijn sok.
Nee. Paar keer gedaan maar ik ben zo'n kneus met knippen dat het er niet beter van werd Jessie heeft haar sokken tot over haar hoeven maar staat er op de een of andere manier niet op. Flynn staat regelmatig in hoger gras en slijt dus zijn sokken tot boven de grond af.
Ik knip zijn sokken ongeveer gelijk met de onderkant van zijn hoeven af. Dit nadat ik had gezien dat hij op zijn eigen sokhaar stond. Ik wil graag dat er zoveel mogelijk haar blijft zitten en hij er geen haren uit kan trekken door er op te staan.
Hier op stal worden de sokken ook op lengte afgeknipt. Systeem is met de metalen kam de sok naar beneden kammen en de kam plat op de grond. De meeste haren blijven dan vast zitten in de kam. Dan afknippen boven de kam, de schaar dus laten rusten op de kam. Geeft ook gelijk weer een vol effect van de sokken.
die van mij vreet ze af, heeft haast geen sok. Dus geloof me, als ze ze ooit krijgt, dan zal er nooit een schaar aan te pas komen... mn vroegere tinker sleet ze gewoon netjes af, heb nooit geknipt ( hoewel ik wel een knip woede heb als het op manen aankomt, maar daar zwijg ik liever over, want dat is religieschennig)
@Lot, nee. Ze is wat dan ook vrij. Heeft nette droge slanke beentjes. Staat er ook niet aan te knabbelen als ik het zie, maar het kan haast niet anders... Ik weet dat ze een stuk af heeft gesleten in de modder, maar nu worden ze nog steeds korter en ze staat gewoon op het droge.