Ik vraag mij af wanneer de merriekeuringen van het NRPS zijn. Ik heb een 4,5 jarige merrie die ik graag naar de keuring wil laten gaan

Weet iemand wanneer er een keuring is, hoe dat in zijn werk gaat en wat de kosten daarvan zijn?
Gr. Fleur
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

verana schreef:Bedoel je de ABOP?
Wat dat is de enigste "merriekeuring" die het NRPS heeft. Je merrie kan hier alleen heen als zij ster is. Dan krijg je vanzelf ook hier voor een uitnodiging

KambiusH schreef:Weet iemand wanneer er een keuring is, hoe dat in zijn werk gaat en wat de kosten daarvan zijn?
)
Misschien gezellig om daar mee te kletsen en al je vragen af te vuren?

Dees schreef:Verder is er begin november jaarlijks een ABOP, een rijtest voor met name merries. Als je merrie ster of voorlopig ster is, kun je haar daar presenteren en wellicht dat ze zo keur kan worden. Maar ook stamboekmerries mogen deelnemen aan de ABOP. Je kunt daar geen ster halen, maar de ABOP score kan wel interessant zijn.
chrisje_83 schreef:@Theeglas, je kan gewoon blijven proberen haar Ster te krijgen. Weet je misschien waarom ze toen niet sterwaardig is bevonden? Inschrijven voor de keuring is als je lid bent gratis. Er zit geen maximum aan om haar ster te laten worden, al kan je uit het commentaar van de juryleden vaak al wel opmaken of het zinvol is om het te blijven proberen.
Ik zou in elk geval zeggen, lid worden van het NRPS en gewoon dit jaar naar de keuring gaan!
Watvoor afstamming heeft ze precies? En heeft ze in de sport al wat gelopen?
ponyparadijs schreef:KambiusH in welke regio zit je?
Officieel zijn de data nog niet bekend nee. Maar elke regio heeft de data al hoor. Dus misschien tref je iemand uit de betreffende regio.
Regio Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht is op 13 juli dit jaar.
Je bent overigens niet regio gebonden. Dus als een andere datum je beter uit komt mag je ook gewoon in een andere regio naar de keuring.
Ben je al lid van het NRPS? Want om deel te nemen moet je wel lid zijn van het NRPS. Dan kost de keuring helemaal niets.
Op veel keuringen is er naast het keuringsgedeelte ook nog mogelijk om deel te nemen aan andere dingen.
Soms zijn er wedstrijden of b.v het vrijspringen.Dees schreef:Verder is er begin november jaarlijks een ABOP, een rijtest voor met name merries. Als je merrie ster of voorlopig ster is, kun je haar daar presenteren en wellicht dat ze zo keur kan worden. Maar ook stamboekmerries mogen deelnemen aan de ABOP. Je kunt daar geen ster halen, maar de ABOP score kan wel interessant zijn.
Dat is niet helemaal waar. Op het moment dat de merrie een voorlopig predikaat (dus voorlopig ster of voorlopig keur) op de nationale keuring heeft gekregen worden ze bij het behalen van de ABOP direct ster of keur.
ponyparadijs schreef:Met een hulpstamboek merrie kan je alleen voor het prestatie sport en voor het PROK predikaat gaan. Ster kan ze niet worden.
chrisje_83 schreef:Er zit geen maximum aan om haar ster te laten worden, al kan je uit het commentaar van de juryleden vaak al wel opmaken of het zinvol is om het te blijven proberen.

Fredt schreef:Ik ben van plan om in juli naar de merriekeuring in Lunteren te gaan met mijn (dan) 3-jarige merrie.
Zijn er nog meer mensen die al weten of ze gaan?
Rianneke schreef:Fredt schreef:Ik ben van plan om in juli naar de merriekeuring in Lunteren te gaan met mijn (dan) 3-jarige merrie.
Zijn er nog meer mensen die al weten of ze gaan?
Leuk! Wil je wat meer vertellen over je merrie?
Als alles goed gaat gaan wij met onze d keurmerrie met veulen naar Lunteren
. Ze meet nu 1.63 m. maar haar kont is nog ruim 5 cm hoger
..