ymkje_carla schreef:ik ben benieuwd wie er allemaal een nakomeling heeft van Nourejev.
heb al een paar zien langskomen maar denk wel dat er nog meer zijn.
ben ook benieuwd naar het karakter.
Ik ben stiekum ook altijd wel benieuwd geweest of zijn gedrag aangeboren was of dat dat er door de vorige eigenaar was ingereden...
ymkje_carla schreef:Mijn paard is nogal apart ze is een lief maar karakter vol paardje.
ze probeerd je meestal te snel af te zijn op buitenrit maar in de bak doet ze alles voor je.
Pfff, karakter heeft hij zeker! Over het algemeen vind ik het een zachtaardig paard, maar het kan ook echt een draak zijn! Alleen naar buiten is geen succes. Je staat dan zo weer op stal... Met z'n tweeen of in een groep is er niets aan de hand en kan hij zelfs voorop lopen. In de bak wil hij in alle disciplines graag voor je werken. Maar ik sluit me wel deels bij Daniella aan.
Daniella schreef:kon er helemaal niets mee..
als je hem niet echt rijd, ging hij gewoon in de staak!
Het is niet zo erg als hierboven staat beschreven, maar je moet hem wel rijden!!! Vooral met springen, als je wat moe begint te worden en hem minder rijdt, denk hij "tja, als jij het niet doet, waarom zou ik het dan wel doen...?" Dan gaat hij er dus lekker langsheen. Daarnaast vind hij het ook nodig om je af en toe even te 'testen'. Dan checkt hij even of je wel stevig in het zadel zit. Als je na een bok/steiger-salvo naar rechts hangt, springt ie vrolijk naar links! expressss
En soms kun je er inderdaad niets mee. Dan wil hij alleen maar rennen. Ik heb inmiddels geleerd om hem even zijn gang te laten gaan en daarna lekker op te pakken. Werkt beter dan hem stil proberen te zetten. Daar wordt hij alleen maar kwaad van!
Verder heeft hij heerlijke gangen en kan hij fijn sjouwen! Kleine kinderen durf ik er zo op te zetten, maar zodra je wat gaat vragen van hem, vind ik het niet echt een paard voor beginners. Je moet hem wel de baas blijven anders neemt hij echt een loopje met je.
@ Daniella: Ik zie op de foto dat je hem wat diep rijdt (geen persoonlijke aanval op je rijden hoor!!). Nou vraag ik me af of je hem daar expres rijdt of dat hij daar vanuit zichzelf graag loopt. Ik heb namelijk het gevoel dat mijn paard zelf heel graag zo diep loopt... Vooral als hij lekker aan het sjouwen gaat en begint te 'dansen' onder je, kan hij zo diep gaan lopen. Had jij ook dat gevoel?!