Wie kent Dasha v. Kventin m. Haulein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bir

Wie kent Dasha v. Kventin m. Haulein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 20:55

Omdat ik een fjord heb gekocht die de volle zus van Dasha is ben ik op zoek naar haar. Ik wil graag weten hoe groot ze is en hoe ze verder is bv karakter.....ect.

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:41

Ken Dasha een klein beetje via de fokster. Ze heeft vorig jaar een periode bij Bart gestaan voor het dekken, toen was het geen verkeerde merrie qua karakter. Denk dat ze destijds rond de 1.42 was.

Weet wel dat het een wat pittigere moederlijn is die achter Dasha en dus ook jou merrie zit. Maar voor zover ik Dasha mee gemaakt heb was ze niet gemeen.
Qua gangen kan ik er verder niet zo veel over zeggen i.v.m. haar been en dus niet optimaal functioneren in de beweging.

In type was ze een wat ranker en luxer gebouwde fjord.

Bella

Re: Wie kent Dasha v. Kventin m. Haulein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:30

Idem aan Janna...maar dan heb jij Eslie gekocht of niet? Dasha daarentegen is niet grijs als Eslie en als ik de foto's op marktplaats goed gezien heb is ze ook van type toch wel hele andere merrie. Dasha is vrij rank van type, braaf van karakter en zitten volgens mij goede bewegingen achter, maar zoals Janna al aangeeft is dat niet helemaal vrij van smet zichtbaar omdat ze als veulen een ongeluk gehad heeft waarbij haar pees afgescheurd is geweest.

Maar als je contact opneemt met Else v.d. Berg dan kan ze je vast nog veel meer over Dasha vertellen en laten zien, want daar staat ze nog steeds. Tevens vind ze het denk ik als fokster van Eslie ook wel erg leuk weer wat te horen. --> http://www.freewebs.com/fjordenpaarden/index.htm
(hier staan ook nog diverse foto's op van Dasha en Eslie als veulen)

bir

Re: Wie kent Dasha v. Kventin m. Haulein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:18

Hartlelijk dank voor jullie info!
Eslie is idd vrij forse dame van ca.1,40 . Kan mooi lopen en is ontzettend fanatiek en werklustig!!! Idd pittig. Ik heb al op de site gekeken en ook al een berichtje achter gelaten. Eslie ziet er wel verschrikkelijk uit ivm ZE . Ze hebben er niets aan gedaan. Jammer!!! Bij mij komt ze gelijk onder een deken . Voor de rest is ze een verschrikkelijk lieve pony!
bedankt voor jullie info!