Sonique: toverballen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:50

vos keer vos hoeft toch niet altijd vos te zijn de merrie Bb en hengst is ook Bb dan heb je 25 % kans op BB helemaal vos zonder ander gen en 50% kans op Bb wel vos kleur maar met nog een ander genkleur en 25% kans op bb een ander kleur welke de kleine b is. maar als de vader sonique BB is kan het veulen not van een vosmerrie bruin zijn

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:17

dat zou opgaan als Vos dominant is, maar vos is juist recessief wat betekend dat beide ouder bb hebben dus nooit een andere kleur zouden kunnen geven dan vos. Het enige wat ik me kan bedenken is dat een van de ouders geen echte vos is, maar fenotypisch wel een vos lijkt.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:25

ja idd

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:45

petraaken schreef:
Wat als het veulen bij een draagmoeder liep? Staat er in de regels van de afstammelingenkeuring dat het veulen bij de biologische moeder moet lopen of dat de moeder aanwezig moet zijn?


Niet ivm met afstammelingenkeuring wel in verband met stamboekopname heb ik bij het BWP al het volgende gezien. Bij BWP komen ze ofwel aan huis je veulen schetsen (en vroeger branden) voor stamboekopname ofwel ga je naar een verzameldag. Ik ben toen met mijn veulen naar een verzameldag geweest. Er waren daar ook twee veulens uit draagmoeders. Daar waar de andere veulens gewoon geschetst en gebrand werden, werd er van die veulentjes een haarstaal afgenomen voor DNA, standaardprocedure bij draagmoederschap blijkbaar.