weke lendenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

weke lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:52

Deze week was ik aan het praten met de staleigenaaresse over het eventueel laten dekken van mijn paard. Nu zei ze dat ik op zoek moest gaan naar een hengst die de zwakke lendenen en de ietwat zwakke achterhand van mijn merrie zou compenseren.

nu ken ik niet zo veel van het exterieur van paarden. dus mijn vraag: hoe herken je zwakke lendenen. ik weet waar ze liggen en heb vele prentjes gevonden op internet met sterke en zwakke lendenen, maar toch weet ik nog steeds niet wat ik moet zien.
het klinkt mss een beetje dom :o maar zou iemand eens goed kunnen uitleggen wat zwakke lendenen zijn en hoe je ze precies herkent?

ik hoop dat het hier goed staat

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: weke lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:58

Weke lendenen is zeg maar een holling (naar beneden), strakke lendenen is bol naar boven toe.
Als je bij het KWPN op zoek gaat naar een hengst, kan je heel gemakkelijk vinden welke hengst weke of juist strakke lendenen heeft en hoe hij dat vererfd. :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:57

Als je op zoek bent naar een hengst die de lendenenpartij kan verbeteren, dan raad ik je aan om eens naar de hengst Democraat te kijken.

Ka_tje

Re: weke lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 15:33

@Quir: dank je wel voor de uitleg :) nu snap ik tenminste volledig waarom mijn merrie zwakke lendenen heeft :)
@krackertje : dat ga ik zeker eens doen!