Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bethje31 schreef:Lijkt me iets te mooi om waar te zijn.
Zeker voor een palomino...
Kan zijn dat het geen raszuivere PRE is maar een een Cruzado. Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Je kunt toch eerst gaan informeren en als je heel veel interesse hebt een keuring laten doen? Ook goed naar zijn karakter kijken.
Als het een hele goede PRE hengst was geweest hadden ze hem zeker niet geruind, zeker niet met zijn kleur. Kan zijn dat hij toch wat lastig was of dat hij voor de fok niet geschikt was.
Nogmaals hoeft allemaal geen probleem te zijn hoor. Er zijn ook gewoon heel veel paarden op de markt nu waardoor de prijs naar beneden gaat.
BrankaZ schreef:Als het een raszuivere P.R.E. is, is het een koopje. Die zijn er al zelden voor dat bedrag en zeker niet in zo'n zeldzame kleur.
Vermoedelijk een crusado. Want ze hebben het over een Andalusiër met Spaans paspoort. Maar ook die zijn in deze kleur weer duurder.
Dus ik zou zeer kritisch zijn als je hier gaat kijken.
Heino schreef:Ik vind het ook erg goedkoop, destemeer omdat hij een flinke maat heeft én een apart kleurtje
En "in bezit van Spaans paspoort", wat voor Spaans paspoort? Hoewel ik hem ook voor een niet raszuivere Andalusiër aan de goedkope kant vind.
_Michelleee schreef:kohtje schreef:Hij heeft geen stamboek papier toch? Mooie prijs.
Denk ook niet echt netjes gereden.
Hoezo niet?
Mloes schreef:Een Cruzado is een kruising; Andalusier X iets anders. Maar als je dat niets uitmaakt zou ik zeker eens gaan kijken! Ik vind m echt heeeel erg mooi, bijzondere kleur en mooie maat! Ik zou 'm wel laten keuren, want zoals gezegd is het zelfs voor een kruising wel weinig geld. Sjah, en misschien heb je wel een mazzeltje hiermee!
_Michelleee schreef:Mloes schreef:Een Cruzado is een kruising; Andalusier X iets anders. Maar als je dat niets uitmaakt zou ik zeker eens gaan kijken! Ik vind m echt heeeel erg mooi, bijzondere kleur en mooie maat! Ik zou 'm wel laten keuren, want zoals gezegd is het zelfs voor een kruising wel weinig geld. Sjah, en misschien heb je wel een mazzeltje hiermee!
Ook rontgenologisch?
Limonade schreef:Je kan kijken, iemand mee nemen die er verstand van heeft, en hem eventueel röntgenologisch en klinisch laten testen.
Hoe belangrijk is raszuiver voor je?
_Michelleee schreef:BrankaZ schreef:Als het een raszuivere P.R.E. is, is het een koopje. Die zijn er al zelden voor dat bedrag en zeker niet in zo'n zeldzame kleur.
Vermoedelijk een crusado. Want ze hebben het over een Andalusiër met Spaans paspoort. Maar ook die zijn in deze kleur weer duurder.
Dus ik zou zeer kritisch zijn als je hier gaat kijken.
Kan je mij dan het verschil uitleggen van een raszuivere of een crusado?
En als ik zou gaan kijken, waar moet ik dan zeker op letten?
ashley1 schreef:Ik vind wel dat hij 'apart' gereden wordt zeg.. pelham erin, en met flink wat spanning in elkaar getrokken... weet niet of je die 'erfenis' over wilt nemen?
Hij is verder wel bloedmooi, alleen vind ik hem qua bouw niet echt een andalusier om te zien? Het barokke zie ik er nou niet echt in terug...