voor het eerst een veulen fokken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxieslady

voor het eerst een veulen fokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 00:48

hallo bokkers :)

ik wil graag volgend jaar april/mei mijn eigen merrie laten dekken maar ik heb hier nog geen ervaring mee en heb dit nog nooit gedaan.
hoe hebben jullie dit aangepak?? het is een kwpn tuiger merrie van 1,75

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Re: voor het eerst een veulen fokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:57

waarom wil je haar laten dekken? :)

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 01:03

wil graag een veulen van haar, ze heeft een top karakter en kan mooi lopen :) ik wil het veulen zelf gaan houden

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:15

er is al een ontzettend groot aanbod van mooie veulens/jaarlingen met een goede afstamming, die 'leuk lopen' en een leuk karakter hebben (wat ook voor een deel aan de opvoeding ligt natuurlijk) waarvoor je je merrie geen risico hoeft te laten lopen, én je ongeveer de helft aan uiteindelijke kosten scheelt, misschien is dit ook nog een optie?

als je echt per se wilt gaan dekken, moet je voordat je naar een hengst gaat zoeken kijken naar een aantal dingen: hoe oud is je merrie, wat is haar afstamming, heeft ze al eens eerder een veulentje gehad, is ze gekeurd voor het stamboek?
voor je hengstenkeuze kan je een topic openen op het forum, wat zoek je in een hengst, bij het KWPN blijven zoeken of iets totaal anders, wat wil je verbeteren aan haar, wil je groter, kleiner, grover, verfijnder, een gokje doen op een aparte kleur, meer been actie, en dan is er natuurlijk de prijs? en zo kan je nog eeuwen doorgaan met wat je zou willen, daar valt een hele tijd over na te denken, is nog best lastig! :')

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:23