Ik weet dat het nog even is wanneer het veulenseizoen weer begint maar ik zit er al de hele tijd aan te denken dat ik het toch nu al eens wil vragen.

Ik heb hier een merrie van zo'n 93cm rondlopen die begin dit haar veulen verworpen heeft, haar baarmoeder is dan ook mee naar buiten gekomen waardoor ze nu geen veulentjes meer mag krijgen.
Haar veulentje van vorig jaar heb ik aangehouden en daar heeft ze heel goed voor gezorgd. 2 maand nadat ze gespeend geweest was is haar dochter een paar keer kunnen ontsnappen en is ze weer bij haar moeder gekropen en ongeveer 1 dag later gaf mijn merrie weer melk.
Nu drinkt haar veulen al lang niet meer. Maar toen ik in juli een nieuw jaarling veulentje kocht die ook net gespeend was, gaf ze plots weer melk want dat veulen had proberen te drinken bij haar en alles was weer op gang gekomen. Ze liet dat jaarling veulentje heel lief bij haar drinken zonder haar weg te jagen.
En nu is mijn idee om haar misschien volgend jaar aan te bieden als pleegmoeder voor moederloze veulens. Want ik heb al ondervonden dat er niet veel pleegmoeders zijn voor kleinere veulens en het zou wel leuk zijn eentje te kunnen helpen.
Ik vroeg mij ook af of ik haar dan ook melk kan laten geven aan dat veulen?
Nouja, nu is mijn vraag of dat een goed idee is of niet.