Singel voor shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Singel voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 12:55

Hallo, ik even aan vraag aan jullie ervaren shetlander-liefhebbers. Mijn nichtjes mogen een shetlander gaan rijden bij ons op stal. Dat hebben ze nu ook al een aantal keren gedaan en het gaat super leuk. Maar... Er zit zo'n pinokkio zadeltje bij en de singel is aan de lange kant. Zou er een dressuursingel van een paard of zo bij kunnen of zijn het speciale singetjes?

Alvast bedankt.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:26

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Meet de lengte van de singel op die de pony nu heeft. Ga dan gewoon kijken voor een kortere. Ik heb nu een korte dressuursingel gewoon bij een paardenzaak gehaald. Een stuk korter dan de singel die mijn zadel zat.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:01

Ik heb de singel inderdaad al gemeten, maar vroeg me af of er speciale shet/pony singels zijn of dat en dressuursingel ook past. Maar fijn om te weten dat dat ook kan. Nu dus opzoek naar een korte dressuursingel. En nog een leuk dekje en ze kunnen rijden. Heb het oude dekje even mee naar huis genomen om te wassen, maar hij is wel heel dun. En het is een shabrack. Ze zien mij rijden met een mooi dekje en willen dat natuurlijk ook graag. Ach ja, de dames roepen en tante verwend ze wel weer. :(:)

JudithO

Re: Singel voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:35

Wij gebruiken ook een dressuursingel. Dat is toch meestal wel de enige soort die je zo klein kunt krijgen, en dan heb je tenminste ook nog keuze uit een ruim aanbod.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:41

Ik gebruik ook een dressuursingel voor mijn shetten. Er bestaan trouwens wel speciale ponysingels, maar vaak hebben die maar een bevestigingspunt ipv 2 en dat vind ik niet fijn. Je hebt ze overigens ook wel met 2 bevestigingspunten, zoals deze: http://www.imperialriding.nl/index.cfm? ... CF494F80FB

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:49

Ik heb de singel van mijn lingeersingel aan mijn zadeltje gedaan :) die pas precies kort genoeg.
Nu alleen geen singel meer aan mijn longeersingel :+

Rocky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:47

hhahaha ik heb ook een pinokio singel,
maar geen pinokio zadel.
ik heb ook eeen spring singel.
* hier zie je de singel een klein beetje het is een rode:
Afbeelding