Nakomelingen van For Complement en Lancado (Campari M)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KC

Nakomelingen van For Complement en Lancado (Campari M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 12:12

Ik heb een aantal nwe paarden waaronder een super lief, maar groot hengstje van For Compliment x Campari M en een hele gave super fijn te rijden merrie (halfzusje) van Lancado x Campari M.

Nou kan ik hier in het topic (ja heb lopen zoeken) niets vinden over mensen met soortgelijke afstamming.
Dus hier mijn vraag zijn er meer mensen die een For Compliment nakomeling hebben ?? Ik ken er een aantal in duitsland maar nog niemand hier in Nl gevonden.
En zijn er meer mensen die een Lancado nakomeling hebben ??
Of uiteraard een Campari M offspring.

Ik ben heel erg blij met ze en zal hier ff wat info neerzetten.
For Compliment (ken hem zelf enkel van sandbrink, niet meer gezien sinds hij verkocht is)
http://www.youtube.com/watch?v=6yaqsv1Dys8

Lancado
http://paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=65744
http://www.weidhof.com/tafel_lancado.html

Ze bewegen erg fijn, hebben een heet maar mooi geaard en vooral eerlijk Karakter. Pittige paarden die niet gek doen <3.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:31

Jaaaa vanaf vrijdag in het bezit van een For compliment! Vos ruin, 3 jaar, kan super lopen! Echt een showertje!

KC

Re: Nakomelingen van For Complement en Lancado (Campari M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:03

Ahhh ze komen dus ook naar NL wat een feest :D Ik was voor een lang jaar blijkbaar de enige :D.
Ken je FC persoonlijk ?? Die van mij is een topper qua karakter en bewegingen. Heel cool en power voor 10 maar het is dan ook nog een jonkie. Hij is nog maar een twenter.
Laat eens een foto zien van je kanjer <3

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:50

Ik kende for compliment echt nog helemaal niet, maar echt een wauw-factor heeft die! Gelijk filmpjes gekeken etc! Heb de naam nog nooit voorbij zien komen!
Ooo echt nog een jonkie dus! Wat leuk joh! Ja de mijne is ook nog maar kort onder het zadel, maar loopt al super constant! Kan bijna niet wachten tot morgen, ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen.
Ik heb nog geen duidelijke foto, dit is een foto van woensdag toen we hem los lieten
Afbeelding

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 11:35

Wat een knapperd, ik herken die blick wel van mijn ukkie.
Hoe groot is de jouwe en wat voor moederlijn zit erachter ?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:58

haha zo´n heerlijk donderkoppie heeft hij he? Hij is van For compliment x Furst Heinrich! Staat nu sinds vrijdag bij ons op stal, en hij is super nuchter, je kan hem heet maken, maar hij is ook zo weer rustig, makkelijk over te halen, heeeel fijn beestje dus! vanavond eerste lesje!

Die van mij is 1.68, maar hij heeft een flink hoge schoft! dus je zou het niet zeggen, iedereen denkt dat hij rond de 1.63 is, maar het is ook nog echt een kleintje, niet veel spiertjes! heb je ook een foto van die van jou?

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 20:37

Hihi ja ik zag in je post al furst heinrich staan dus dacht ohh benieuwd wat het voor een combi is.
Hier een foto van mijn ukkie nu foto is enkele weken oud.
Afbeelding
Hier als jaarling
Afbeelding
Afbeelding

De mijne heeft onwijze kracht, niet normaal maar is de rust zelve. Zijn zus ( zelfde moeder andere vader staat ook in het topic ) is zelfde en ook zo onwijs wendbaar en elastiek. De gangen zijn tot nu to erg erg :P geweldig. Maar zo als op de foto's al beetje te zien word het een joekel. Hij meet nu 2,5 jaar oud ruim 1,72m en groeit als kool. Ik ben erg blij met deze beiden en heit feit dat ik hun moeder ook heb gekocht. Zij is nu 12 en heeft al sucessfull GP gelopen en mooie veulens/prijzen op der naam staan.
Met haar wil ik in de toekomst blijven fokken. Mss zelf nog een keer een FC maar er zijn alweer hele bijzondere mooie nwe hengsten die mij ook bevallen.
Ik ken FC en zijn voormalige eigenaresse en amazone via vrienden van mij die dus ook veel top veulens met hem gefokt hebben. Wat een lief dier is het. Jammer dat hij naar zo ver weg is verkocht. Net zo als de jouwe is de eerste jaargang nu onder het zadel en ik vind ze gaaf. Ik moet nog ff wachten voor ik erop kruip :D zeker met dit maatje. Maar in de omgang is hij een geweldig, ongecompliceerd beestje, heel eerlijk, veel pit maar erg geaard en een open karakter.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:19

Ik ben ook gecharmeerd van de hengst maar het is wel een pittig kereltje denk ik 8-)

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 09:41

@ Umeo als je For Complient bedoeld weet ik niet wat je precies bedoeld. Van wat ik heb gezien en gehoord is hij juist ontzettend lief en makkelijk zowel in de omgang als met rijden. Ik weet iig dat hij is gebruikt op mijn merrie toen ze nog bij de fokker in duitsland stond ivm zijn onwijs betrouwbaar karakter en meewerkende aard. Naast zijn bewegingen en souplesse. Weet namelijk zeker dat mijn meissie een hele lieve hengst nodig heeft wil je de veulens niet te heet en gek maken. Daarom ben ik ook zo gek op deze bloedlijn die ik heb.

Maar mss bedoel jij iets anders. kan je je daar wat nader over uitlaten ?? Of bedoel je de hengst van de foto want dat is een super lief makkelijk kereltje. Maar idd met veel kracht.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:00

Ik heb ook niet gezegd dat hij niet braaf is ;) ik denk gwn dat hij gezien zijn papier wel veel bloed kan meegeven :)

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 11:40

Daarom vroeg ik ook je post ff toe te lichten ;) Bedankt voor je antwoord was gewoon open geinteresseerd hoe je het bedoelde meer niet. Want ja het had van alles kunnen betekenen dat is het grappige van online converseren :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:55

:D

Jammer dat hij wel nergens meer te verkrijgen is!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:50

Ohh hoorde dat er nog diepvries was voor nu en hij toch nog steeds ter dekking staat bij de nieuwe eigenaren ?? Maar mss is dit geen openbare/of actuele info dat zou kunnen. Is ook alweer paard maanden geleden.