[TI] Hengst voor tinkermerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hengst voor tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:59

Hallo,

Helaas is mijn andere tinker overleden. Nu heb ik een nieuwe merrie van 4.5, onbeleerd en dragend voor april. Nu zou ik haar opnieuw willen laten dekken aangezien ze nu drachtig is van Zippo. Een goede hengst, maar met al meer dan 500 nakomelingen (niet allemaal officieel) en ook mijn kijk op een toekomstige fokkerij zoek ik liever een iets minder gekende hengst.

Info merrie:

Naam: Charlotte
Kleur: Bruin
Bouw: Zwaar
Behang: Zwaar
Bewegingen: Goed
Stokmaat: Nog niet correct nagemeten maar deze zou rond de 1.43 liggen
Karakter: Heeft op de keuring een 10 gehaald. Is werkwillig en koppig, maar doodbraaf
Premie: 2de jaarlingpremie. Word in het voorjaar opnieuw voor de keuring uitgebracht.

Ik heb niet direct een foto. Deze staan op mijn vader zijn computer, ik zal deze eens vragen

Afstamming:

Moeder: Candy Girl
Vader Moeder: Mc Ivory
Moeder moeder: Clear

Vader: Duke Janosch

Wat zoeken we in een hengst?

Deze moet niet al te groot zijn. Rond haar stokmaat is voldoende. Liefst het zwaardere type maar is niet onmiddellijk een vereiste. Dressuuraanleg is wel een vereiste. Met mijn vorige merrie ben ik in de dressuursport gestapt, dit ben ik met Charlotte ook van plan, en liefst met haar veulen ook. Als we dan toch een veulen zoeken kunnen we onmiddellijk voor het dressuurtalent gaan. Kleur maakt niet uit, ik ben wel geen vos of zwart fan, maar als de perfecte hengst altijd vosse nakomelingen geeft. Tja, daarvoor gaan we hem niet laten.
Karakter is heel belangrijk!

Reizen met merrie en veulen is geen probleem, net zoals de prijs ook zeker geen belemmering is.

snowdon

Re: Hengst voor tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:25

Foto is toch wel erg handig ;)
Waarom heb je voor Zippo gekozen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:33

Is het deze merrie ??

Afbeelding
Met dank aan online stambomen, ICS nld.

Ze heeft wel het typische kenmerk van Thunder in de sokken aan de voorbenen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:38

Er zit geen Thunder in toch?
Jammer dat het een foto is als jaarling.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:41

En dan nog onder een rare hoek genomen.
De Thunder bloelijn is een van de weinige bloedlijnen die gemeleerde voor sokken doorgeeft.
En het bruine kleurtje, zie je ook veel bij zijn nakomelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:31

Ik wou deze niet zetten aangezien ze er hier niet echt mooi op staat als jaarling.

@ Snowdon: In de OP staat dat door overlijden van mijn vorige merrie zij ons nieuw paard is. We hebben ze dan ook gekocht op 4 maanden dracht.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:36

OK dat laatste was me niet duidelijk. Kon zijn dat je haar in het voorjaar had gekocht reeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:38

Nee hoor, anders had er geen Zippo op gezeten. Mooie hengst, maar gewoon al te veel gebruikt :)