Wat kost een Shire ongeveer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylene32

Wat kost een Shire ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:28

Was net aan het zoeken voor een Shire en wat dat kost.

Op mp stonden er 2 waarvan 1tje 3.500 euri vp

Is het echt rond die prijs?

Vind het leuke paarden namelijk.

Wendy_Komen

Re: Wat kost een Shire ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:29

Denk dat voor een echt goede je nog wat meer neer mag leggen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:09

F-AM -> BKR

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:11

denk bij het kopen ook na over het eten want ze eten natuurlijk heel wat :)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:15

Let ook op dat bij veel stallingen ze shires te groot kunnen vinden voor de boxen ;)

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:28

De prijzen zijn verschillend, maar dat is voor elk paardenras wel het verhaal (papieren, jong paard, getrainde paarden, enz)
Bij de Nederlandse Shire horse society http://www.nshs.nl/ kan je natuurlijk veel info vinden, maar ook links naar shire fokkers.
Ik ben zelf bij Robin Hood Stables wezen kijken en veel wijzer geworden. Als ik ooit een huis vind waarbij ik een paard kan houden dan komt er een Shire (ik zal voor een jaarling of tweejarige gaan, omdat ik die naar mijn eigenhand kan zetten en daar ervaring mee heb.) Het is natuurlijk belangrijk dat jij zo'n paard kan opvoeden en onderhouden.
Hier op bokt hebben shire eigenaren een topic aangemaakt, misschien kan je daar eens informeren
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1528605&start=475

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:32

Voor die prijs kan je een leuke hebben! MAAR het gaat om wat erna komt. Omdat een shire veel groter is zijn veel dingen in die maat niet te krijgen en als het er is is het vaak duurder. Zo ook de hoefsmid ik betaal het dubbele maar ben allang blij dat hij het wil doen veel hebben vooroordelen omdat ze zo groot zijn. Als je vragen hebt verder geef je maar een gil hoor *D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:36

het zijn best dure paarden, behalve dat je tochwel minimaal 4000 euro moet rekenen, heb je voor alles maatwerk nodig, zadel, hoofdstel, dekens, hoefsmid (niet elke smid wil zn rug dit aandoen), grote stal met hoog land nodig (niet elke stal wil ze daarom ook hebben) dus dit moet je wel duidelijk in je achterhoofd hebben, ik heb er ook een tijdje naar gekeken, maar toen toch een paard van 1.75 gekocht is toch even praktischer

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:42

MiekeHeidi, hoe heb jij het allemaal geregeld?

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:04

Ik heb eerst de stal geregeld toevallig een stal in de buurt die boxen van 4x4 had en nog een plekkie vrij daarna de hoefsmid en dat was bij de eerste al raak. Gewoon bellen en het uitleggen kunnen/willen zij niet dan weten ze misschien wel iemand anders. Dit zou ik echt regelen voordat je een shire koopt. De basis zoals zadel en hoofdstel daar heb ik nog wel sites van voor je en dekens dat moet ook nog wel lukken. Waar woon je als ik vragen mag?

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 13:40

Hoi Mieke, voorlopig nog op Texel.

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:09

Hou er dan rekening mee dat het niet in een gewone trailer past je hebt eerder een vrachwagen nodig :')

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:41

Ik meld me hier even. Ben op zoek naar een paard en als dat toch is een shire kon wezen dan zou mijn wens wel uitkomen!
Ik vroeg me ook af of er wel gewone trailers zijn waar ze inpassen? Of echt alleen maar in een vrachtwagen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:11

wij hebben de cheval liberte 2002 XL, daar passen makkelijk twee shires in.
(kwa grootte, niet kwa laadgewicht!)
wij hebben een merrie van 6-7 j te koop (4000 euro) en haar 2.5 jarige zoon (ruin) aan 3000 euro.
[EA-TK-PP] Tweespan Shires

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:20

denk er wel aan goed naar de benen te kijken, oa bij Shires komt nl cpl voor dat is een soort van chronische Mok vanuit de lymfeklieren wat erg veel geld en verzorging kost en niet over gaat, dus kijk goed of ze droge benen hebben zonder plekjes

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:55

aranka123 schreef:
denk bij het kopen ook na over het eten want ze eten natuurlijk heel wat :)

dat valt reuze mee hoor ;)

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 23:44

heleboel tips al!

ornellabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:02

Voor een fijne en ingereden shire ben je lijkt mij wel rond de 4000 euro kwijt. Maar daarnaast eten ze erg veel, omdat ze natuurlijk heel erg groot zijn! Ook moet je zorgen dat je er 1 koopt die je goed onder controle kan houden en die niet van een visje uit het water schrikt! Want het is niet al te prettig om daar af te liggen... |( . Veel stallingen vinden een shire ook te groot voor hun boxen. Ze moeten er nog wel een beetje in kunnen bewegen! En stel dat hij ziek wordt dan kost dat ook weer een hoop! Kortom, hoe groter het paard hoe lastiger en hoe meer het ook kost.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:04

Bedankt voor je reactie. Let er wel op dat dit topic al 3 jaar oud is. Ik ga er vanuit dat TS ondertussen al wel gevonden heeft wat ze zocht. :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:33

ornellabella schreef:
Voor een fijne en ingereden shire ben je lijkt mij wel rond de 4000 euro kwijt. Maar daarnaast eten ze erg veel, omdat ze natuurlijk heel erg groot zijn! Ook moet je zorgen dat je er 1 koopt die je goed onder controle kan houden en die niet van een visje uit het water schrikt! Want het is niet al te prettig om daar af te liggen... |( . Veel stallingen vinden een shire ook te groot voor hun boxen. Ze moeten er nog wel een beetje in kunnen bewegen! En stel dat hij ziek wordt dan kost dat ook weer een hoop! Kortom, hoe groter het paard hoe lastiger en hoe meer het ook kost.

wat een enorme onzin zeg

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:45

Topic is reeds 3 jaar oud

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:56

Esmeralda schreef:
ornellabella schreef:

wat een enorme onzin zeg

Het kind is 13, penny know it all he :')