Kroonproef - kans op predikaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Kroonproef - kans op predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:46

Het viel me op dat de kroonproef afgelopen zaterdag door alle merrie's behaald is. :D Hartstikke goed natuurlijk! Maar ik vraag me af hoe streng er beoordeeld wordt.
Het lijkt me leuk om mijn stermerrie ook een keertje mee te laten doen. Deze pony is al 13 jaar oud, geen bewegingswonder, M2 startgerechtigd, kan wel goed springen. Moet bij het rijden even op gang komen vanwege een litteken op de sprong, ontstaan door een draadwond. Vrijspringen kan ze goed, maar ze raakt enorm opgewonden en gaat dan rondcrossen.
Hoeveel kans maakt zo'n merrie om de kroonproef goed te doorstaan?

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:03

ze moet wel heel ongehoorzaam zijn om het niet te halen.
het vrijspringen gebeurt in alle rust en je moet haar zelf "aanjagen",dat vonden wij iig positief.
wij vonden het voor onze 4 jarige merrie best pittig,ze is pas sinds april zadelmak.ze deed alles super netjes en heeft een B premie gehaald.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:54

Volgens mij kan ze door meerdere dingen ¨niet slagen¨, bijvoorbeeld een ze een onvoldoende voor 1 van de basisgangen krijgt, dat heb ik al eens gezien...... Ook het niet springen van de hindernissen van de steeple betekent uitsluiting....

JeaDH

Re: Kroonproef - kans op predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:16

Laat haar een keer meedoen aan het onderdeel sportpony op de NF sportdag daar zitten een heel aantal dezelfde onderdelen in als in de kroonproef. De Steeple kun je oefenen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:35

@Trish: *\o/* Gefeliciteerd met het kroonpredikaat! Ik kan me goed voorstellen dat het voor een jonge pony een zware dag is.

We hebben al eens meegedaan aan bestgaand sportpony op de fokdag in Beesd. Dit is al heel wat jaren terug. In ieder geval moesten we toen ook een paar sprongetjes maken.
Crosshindernissen zoals die in Ermelo springt ze ook wel. Ik denk eerder dat ze niet te houden is :') . Haar enthousiasme om te lopen en driftige temperament zit haar eerder bij de dressuur in de weg denk ik.
Waar ik zelf het meest voor vrees is een onvoldoende voor haar draf. Maar aan de andere kant, met een slechte draf had ze ook geen ster kunnen worden.

Ik ga het nog eens overwegen. :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:55

Wat voor cijfer had ze toen op de draf dan?
Haar dochter lijkt wel goed te kunnen draven als ik de foto's zo bekijk.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:56

De cijfers weet ik al niet meer. Het waren wel allemaal voldoendes.
Haar dochter is een goede draver ja. Een stuk ruimer en soepeler dan haar moeder. *D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:11

Ik denk dat Tammy zeker een goede kans maakt Elizabeth!