Ik kon via de zoekfunctie niets vinden. Ik heb dus net mijn paard verkocht, maar nu kan ik het stamboompapier echt nergens vinden! Heb hem wel gehad, maar hij is dus zoek. stond ook nog op naam van de fokker. Heb het paspoort wel in bezit (die heeft nieuwe eigenaar nu)
Ik heb het kwpn gemaildmet de vraag hoe ik dat opnieuw kan aanvragen. Dat is nog knap lastig.
Uit de mail begreep ik dat ik eerst lid moet worden (150! euro) en ook nog eens 180 voor registratiebewijs en paspoort kwijt ben. is het registratiebewijs een ander woord voor stamboompapier? Ook moet ik plukje manen meesturen etc.
Weet iemand of het ook ergens anders aangevraagd kan worden of echt alleen bij kwpn. Vind het allemaal heel omslachtig voor een duplicaatje van een papiertje.
Groetjes es
Suzanne F.
Geplaatst: 15-10-11 20:09
Het stamboek, het KWPN dus, is de enige die je kan helpen. Niet slim om zo'n belangrijk papier kwijt te raken.
Ik vind het niet omslachtig, je kan anders wel voor elk paard een 'duplicaatje' aanvragen. Dit registratiebewijs (kwpn stamboompapier) geven ze opnieuw af nadat via onderzoek is bewezen dat het idd om hetzelfde paard gaat. En papieren kun je alleen op jou naam krijgen als je lid bent. Best kans dat ze ook nog dna onderzoek doen, is best duur ja.
Aangezien het een kwpn paard is is dat ook het enige stamboek dat jou kan helpen. Nog nooit meegemaakt dat een Shetlanderstamboek een stamboompapier 'opnieuw maakt' voor een Fjord of KWPN'er. Paspoort is wat anders, maar zo zien heeft het paard dat al en is dat nog wel aanwezig.
Is idd niet slim om het kwijt te raken. Nog maar eens goed zoeken dus!
Je kan het lidmaatschap bedrag omzeilen als je de fokker vraagt om een duplicaat papier aan te vragen. Als je eerst het geld overmaakt naar de fokker en zorgt voor het plukje haar is dat de gunstigste manier. Je zegt dat het stamboek ook een paspoort af wil geven, maar dat ben je niet kwijt dus dat moet je dan ook duidelijk aangeven En ja het heet registratie papier en degene op wiens naam het paard staat heet geregistreerde