Zoals het in de titel al staat heb ik een beetje moeilijkheden in mijn zoektocht naar de juiste hengst voor mijn AV merries. Ik moet eerlijk bekennen, lang heb ik ze nog niet maar zou ze nu al niet meer kunnen missen. Ik wil echt een goed doordachte keuze maken bij de hengsten die ik op mijn merrie's zet, het gaat niet zomaar om het fokken van een veulentje, maar om verbetering.
Mijn visie is een kleinschalige fokkerij met arabische volbloeden die kwaliteit ter wereld brengt, toch mag het aangename karakter niet verloren gaan! Nu weet ik uiteraard, voor iedereen is kwaltiteit iets anders.
Hieronder volgen enkele foto's en wat informatie over mijn 3 lieve schatten.
DA Jelena (Aparan x Palisa)
Jelena is een eerder struise arabier van de prachtige hengst Aparan. De moeder is mij eerder ongekend misschien kan iemand van jullie me meer over haar kwijt? Jelena is een schat van een meid, showy wanneer nodig maar anders de kalmheid zelve. Jelena wordt volgend jaar gedekt door AF Cupido van Arabian Fantasie Het gewenst resultaat zou een iets fijner veulen zijn dat Jelena zelf is met een beetje meer dish en fenomenale bewegingen. Eerder zijn er al leuke combinaties ter wereld gekomen van een Aparandochter met Cupido, hopelijk word ik ook een van de gelukkigen.
Dach is de leider van de drie. Net als Jelena cool in het hoofd wanneer nodig. Dach heeft niet zoveel dish en behoort misschien wel niet meer tot het ideaalbeeld van de hedendaagse arabier toch heeft zij reeds in het verleden laten zien dat zij prachtige veulens op de wereld kan zetten. Met een leeftijd van 18 jaar hoop ik toch nog 1 of 2 veulens met haar te fokken.
Last but not least mijn prachtige Shadhiraah. Zoals je in haar afstamming kunt zien is zij een dochter van Dachinea (foto's bovenaan). Dachinea en Sanadik El Shaklan hebben laten zien wat voor een prachtige combinatie ze kunnen vormen. Shadhiraah is in 2009 uitgebracht op het arabian show weekend met een prachtig resultaat ze kwam er als winnares uit in rubrieken Best of Show en Gold Medal Senior Merries. Belangrijk weetje is wel dat de hengst die jullie voor haar in gedachten hebben via KI ter beschikking moet staan.