Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CoronaLime schreef:rutting schreef:bij ebo,s handelstal in winschoten stond een volwassen belg voor 800euro gr sandy
Wat je ook doet, nooit hier iets kopen, nooit! Pb maar als je t verhaal wil horen..
Duhelo schreef:ik zou,in uw plaats, opteren voor een net afgespeend veulen.
helaas is het nog altijd zo dat trekpaarden "boerenpaarden" zijn, en meestal ook gefokt en betuigd door ouderwetse boeren.
Mijn oudste merrie is helaas door zon "boer" beleerd, en die is er geestelijk behoorlijk gehavend van uit gekomen.
een merrie die bij mijn jong paard staat kun je niks mee aanvangen als je er geen praam of een ferme stang inhangt.
Mijn jongste paard heb ik van minuut 1 in handen, en die loopt rustig aan een halstertje mee met me over een hele drukke weg, daar hoop ik een ideaal rijpaard aan te hebben.
Kies ofwel een beleerd paard, dat je meerdere keren (onaangekondigd!) kunt bekijken en uittesten. let op het tuig dat ze gebruiken, of er direct een ferme stang in hangt (loopt hoogstwss door een gewoon bit heen) en een goed passend zadel op ligt (indien niet: pas op voor eventuele rugproblemen)
ik prefereer een paard tot max 6 maand, die kun je volledig naar je hand zetten, want geloof me, een paard dat je enkel met hoofdstel en stang in op het erf kunt zetten (omdat die anders over je heen walst => trailerladen is dan ook meestal niet te doen, dus nooit eens naar zee gaan rijden bv! )is niet leuk!
Cindyrella schreef:Duhelo schreef:ik zou,in uw plaats, opteren voor een net afgespeend veulen.
helaas is het nog altijd zo dat trekpaarden "boerenpaarden" zijn, en meestal ook gefokt en betuigd door ouderwetse boeren.
Mijn oudste merrie is helaas door zon "boer" beleerd, en die is er geestelijk behoorlijk gehavend van uit gekomen.
een merrie die bij mijn jong paard staat kun je niks mee aanvangen als je er geen praam of een ferme stang inhangt.
Mijn jongste paard heb ik van minuut 1 in handen, en die loopt rustig aan een halstertje mee met me over een hele drukke weg, daar hoop ik een ideaal rijpaard aan te hebben.
Kies ofwel een beleerd paard, dat je meerdere keren (onaangekondigd!) kunt bekijken en uittesten. let op het tuig dat ze gebruiken, of er direct een ferme stang in hangt (loopt hoogstwss door een gewoon bit heen) en een goed passend zadel op ligt (indien niet: pas op voor eventuele rugproblemen)
ik prefereer een paard tot max 6 maand, die kun je volledig naar je hand zetten, want geloof me, een paard dat je enkel met hoofdstel en stang in op het erf kunt zetten (omdat die anders over je heen walst => trailerladen is dan ook meestal niet te doen, dus nooit eens naar zee gaan rijden bv! )is niet leuk!
Ook offtopic, maar wil heel even kort reageren!
Vind dit complete onzin!
Trekpaarden zijn allang geen boerenpaarden meer, die alleen op een stang gereden worden.
Tegenwoordig zie je veel meer mensen die onder het zadel met hun trekpaard bezig zijn, kijk naar de PHC...
Trekpaarden op een stal waar ik kind aan huis ben, worden altijd met een stang ingespannen. Maar dat betekend niet dat deze paarden slecht beleerd zijn of op een ander bit niet te rijden zijn. In tegendeel, deze trekpaarden zijn ontzettend goed beleerd en ik weet zeker dat hij ze grotendeel op stem onder controle heeft i.m.v. op het bit. En met deze paarden durf ik een kind nog op pad te sturen! Dus het type bit of tuig dat een paard op heeft zegt helemaal niets over het wel of niet goed beleerd zijn en het wel of niet verpest zijn!