ik was even benieuwd hoe mensen hun shetlander verzorgen en wat jullie shetlanders krijgen voor voer

dus vandaar dat ik deze onderwerp even doe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardengek72 schreef:hallo allemaal
ik was even benieuwd hoe mensen hun shetlander verzorgen en wat jullie shetlanders krijgen voor voer![]()
dus vandaar dat ik deze onderwerp even doewil graag weten hoe andere mensen met hun shetlanders bezig zijn
Eliine schreef:Onze 4 shetlanders staan in een zandpaddock/bak met schuilstal bij slecht weer, en krijgen 4 keer daags hooi uit fijnmazige netten zodat ze er lekker lang mee doen en dus over de hele dag/nacht verspreid aan het eten zijn. Momenteel staan ze ook zo'n 2 uurtjes per dag op het gras zolang het weer het toelaat (kleigrond dus land is snel te nat), langer niet want helaas ligt hoefbevangenheid altijd op de loer en met het hooi krijgen ze ook hun behoefte aan ruwvoer binnen. Verder krijgen ze allemaal elke dag suikerarm/vrij krachtvoer, hoeveelheid en soort verschilt per pony en in wat voor training ze staan en wat voor conditie ze zijn.
ZusJacobs schreef:Wat voer je Qua krachtvoer dan? Welk merk?