Ik wil graag begin 2012 een andalusier gaan kopen. Ben dus op zoek naar bemiddelaars of fokkers die mij aan een andalusier kunnen helpen. Nou gaat het mij gewoon om een paardje voor recreatie dus ik heb geen paard nodig die hoge school heeft gehad. Ik zag op internet dat Baroque Horses hele dure paarden aanbiedt, maar ook betaalbare paarden. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Of heeft iemand anders nog tips voor bedrijven waar betaalbare lieve andalusiers te koop zijn? (max 45oo euro)
Mijn ervaringen met Baroque horses zijn errug goed. Ze verkopen je niet zomaar een paard maar kijken echt of jij en het paard een match zijn. Daarnaast herkennen ze (lichamelijke) problemen bij paarden direct, zijn jarenlang probleemoplossers geweest, dus (zo goed als) 100% zekerheid dat je bij hun een gezond paard koopt. Ik denk dat je nergens zoveel garanties krijgt als bij hun dat je een fijn en gezond gebruikspaard koopt.
dianaw33
Geplaatst: 09-10-11 21:27
Zelfde ervaring als Amable: aanrader! Ik heb mijn paard daar gekocht en nooit 1 dag spijt van gehad
lianne125
Geplaatst: 10-10-11 20:41
zeker weten betrouwbaar!! stuk voor stuk leuke paarden. en volgens mij staat er nog een halfbroer van onze kanjer
unamie
Geplaatst: 17-10-11 22:47
Daar kun je met een gerust hart een PRE kopen. Ze zullen je niet zo maar iets aansmeren om er snel af te zijn.
Ik weet niet of je een paard blij maakt om zo te leven als jij in gedachten hebt. wel schrok ik van een hengst te stereliseren... is dit je bedoeling ook met je misschien toekomstige paard?
hengsten in een kudde verwonden elkaar flink! en ze verwonden zichzelf en merrie's ook. ik denk dat je dan beter kan castereren aangezien zijn hormonen dan afzwakken en hij veiliger is voor omgeving en zichzelf.
Misschien is het een optie om een veulen te kopen? Of een 1 of 2 jarige? Die zijn wat goedkoper en kunnen nog makkelijk wennen aan de manier van leven die je ze wilt bieden. Je kunt trouwens wel een hengsten/ruinen groep maken, maar ik vraag me af of het handig is om een gemengde kudde te willen.. De kans dat het niet lukt is erg groot.
Ik zou er zeker een kijkje nemen als ik op zoek was
Cyrina
Geplaatst: 04-11-11 15:23
Mits ze echt een schuilstal hebben waar ze beschut zijn tegen wind en regen kunnen ze er wel aan wennen. Maar niet als je al een wat ouder paard uit Zuid Spanje neemt.
Taco kwam bij mij als 13 jarige hengst uit Cordoba, die heeft nooit aan kou kunnen wennen, maakte ook geen echte wintervacht aan.
Arabieren kunnen wel tegen kou, de woestijn is snachts ijskoud. Dit is in Spanje niet het geval.
Ook moet je ze wel mineralen bijvoeren als je alleen hooi voert, want het Nederlandse hooi heeft niet de juiste vitamine / mineralen huishouding.
Als ze niet uit het zuiden van Spanje komen, kan dat ook wel eens meevallen. Bij de fokkerij waar mijn paarden vandaan komen (Barcelona) kan het in de winter in de bergen ook flink vriezen en zelfs sneeuwen, dus zij zijn wel wat gewend.