Hoeveel arabieren hebben jullie op dit moment

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel arabieren hebben jullie op dit moment?

Poll eindigt op

geen
38 (26%)
1
47 (33%)
2
22 (15%)
3
9 (6%)
4
6 (4%)
5
7 (4%)
<10
3 (2%)
<15
2 (1%)
<20
2 (1%)
<50
1 (0%)
<100
5 (3%)

Totaal aantal stemmen: 142

Rawaat

Hoeveel arabieren hebben jullie op dit moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 01:57

Ik ben benieuwd naar het aantal Arabieren/paarden die mensen houden.... En hoe die gehouden geworden.. Op stal thuis met weidegang, manege, pensionstal, in een kudde, enz.........

Ik ga zelf de kop afbijten

Wij hebben op dit moment 5 arabieren. Allen in volpension/training. De 4 merries leven overdag in de weide in kudde verband in een groep nooit minder dan 3 merrie. Tja..... de hengst.... die kan niet kudde, maar die gaat elke dag de weide in omgeven door andere paarden en wordt op de trainingstal frequent gewerkt, hetzij aan de lounge, stapmolen en gereden.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 06:51

Officieel heb ik 2 AV's. Arba staat in pension hier vlakbij en haar oma staat gratis bij iemand grasmaaier te spelen en daar heb ik geen omkijken naar. Mijn paint staat nu in Maarsbergen en heeft op dit moment het beroep van lespaard tot hij verkocht is, dus totaal 3 paarden op het moment

Suus___

Re: Hoeveel arabieren hebben jullie op dit moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:56

Ik heb er 1 :)
Die staat vol pension en gaat overdag indien mogelijk naar buiten..
Verder train in hem dressuurmatig

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:22

Ik heb een halve :') Ben gedeelt eigenaar met m'n zusje, maar ik heb uiteraard wel het mooiste gedeelte :P

Zij staat op een pension stal, in een kudde, maar vrees zomaar dat vandaag het stalseizoen gaat beginnen :=

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:15

3 stuks, moeder met zoon aan de voet en haar 4 jarige dochter. Ze staan samen met onze andere 2 paarden en ons welsh a veulen op een pensionstal met overdag weidegang bij elkaar in een kudde en snachts lekker op stal het hele jaar door.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:14

Ik heb de "minder dan 20" gekozen. Er staan er nu 21 (arabs; totaal 22/23), waarvan 2 in pension en dus niet van ons, hoewel die wel als zodanig beschouwd worden, 1 geleasde merrie die spoedig naar huis vertrekt en 1 die net verkocht is en dus, tot ie wegbracht is, nog wel onze verantwoording is. Door mijn slechte gezondheid gaan we terug naar 12 eigen paarden, 9 dames en 3 heren is het doel voor de komende tijd, tot alles weer makkelijker gaat en er genoeg aanpassingen gemaakt zijn en meer hulp voorhanden is. Een aantal pensionners om de boel op te vullen ligt wel in de planning (doe het zelf stallen methode gaan we aanhouden daarvoor, iig qua uitmesten), want met 12 eigen en de 2 pensionners hebben we straks 10 boxen leeg en dat levert een "echo" op :+ Naast de arabieren staat er nog een andere pensionner die tijdelijk logeerd hier en in de andere schuur staat ook de pony van de dochter van onze verhuurder. En 4 geiten, 2 van ons die ook een box bewonen en 2 van de dochter van de verhuurder die bij haar pony in de schuur staan.

Ze staan 's nachts op stal en overdag buiten, de merrie's, ruinen, hengstveulens en jaarlinghengsten allemaal bij elkaar, kuray ff apart naast de dames omdat die dit jaar niet gedekt zijn (hij mag volgend jaar weer in de kudde) en de jonge hengsten van 2 en 3 bij elkaar. Zo krijgen alle paarden, dus ook de jonge hengsten, een opvoeding door een hele complete kudde, een éénheid met stabiliteit en rust en rangorde tot ze bijna 2 zijn (mits ze niet eerder last krijgen van hormonen). Er is continu toezicht, ik ben er van zonsopgang tot na zonsondergang, iedere dag, 7 dagen per week en als het nodig is slaap ik er ook.

Wij huren 2,5 ha land en een grote goed geisoleerde schuur, de boxen zijn 4,5 diep, 4 boxen zijn 3,56 breed en de rest is 3,15 breed. Héél veel ruimte dus, daardoor lopen de veulens tot 9 of 10 maand aan de voet :) We hebben ruimte voor 26 boxen, maar gaan er voorlopig 24 of 25 gebruiken. Er wordt een overdekte rijhal gebouwd door de verhuurder volgend jaar. Als dat eindelijk zover is verhuisd het toilet en de zadelkamer die kant op en dan worden het gewoon 26 boxen :j

Daarnaast hebben we de prachtige roundpen van jopie smarius kunnen overnemen enkele jaren geleden, deze wordt ooit verhoogd naar 2 meter hoog :) Al het hekwerk zal uiteindelijk die hoogte krijgen (gaas of panelen)

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:24

ik heb er 1, hij staat 24/7buiten met schuilstal en als maatje een andalusier van 2,5.
heb hem nu 7 maanden in mijn bezit. verder ben ik hem aan het inrijden wat niet altijd makkelijk gaat
als je op een wei moet rijden, maar het gaat prima 'tijd genoeg!' we blijven ook dressuurmatig rijden,
hopelijk ook grote wedstrijdplannen!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:51

Wij hebben er 3, Ze staan alledrie dit jaar 24/7 buiten, staan lekker thuis :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:11

2 volbloed arabieren, 1 halfbloed, 24/7 buiten, eigen land maar niet bij huis.
Bosritjes maken is favoriet!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:21

ik heb er eentje, ruin, staat op een pensionstal, overdag op de wei, 's nachts op stal. Ik train hem dressuurmatig (L2) en voornamelijk bitloos, we springen rond de 1.10 met oefenen, B op wedstrijden. Verder doen we veel aan vrijheidsdressuur, en maken bijna iedere week een buitenritje. Begin volgend jaar wil ik een crossles mee gaan pakken om een oefencross te gaan rijden, ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden :j

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:47

Ik heb er 1, een ruin. Staat op dezelfde stal als Letizia 'r paard, maar dan een kudde verderop, bij de ruintjes :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:50

Ik heb er 5..Ze staan bij mij thuis lekker allemaal bijelkaar met schuilstal en bak en weiland..

KarinD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:07

4 volbloedarabieren. Een ruin van 21. Moeder en dochter van 11 en 6. En een ruin van 4.
Dan heb ik nog NRPS merrie van 23 en een Welsh a van 5 jaar.
Allemaal staan ze 24/7 buiten. Mijn merrie van 6 jaar haat het om opgesloten te staan in een stal. En door haar staan ze nu altijd buiten. Het was voor een aantal best wennen, vooral voor mijn 11 jarige merrie maar ook die krijg je denk ik niet meer in een stal. Wij hebben bij ons huis 7 ha weideland en dus meer dan genoeg voor mijn paarden. Uiteraard hebben ze een schuilstal maar die gebruiken ze weinig.
Ik heb tevens nog 3 paarden van vrienden in pension bij mij staan.

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:34

Ik heb 1 arabische volbloed merrie en ze staat in volpension met alleen maar arabische volbloeden. :D Helemaal super dus.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:06

Ik heb er twee en zij staan 24/7 buiten. In de winter gaan ze op stal. Momenteel staan ze nog steeds buiten, een beetje regen kunnen ze wel hebben :)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:10

Ik heb een halfbloed := , hij is 12 mei 2011 geboren, hij staat 24/7 op het land met een bont veulen van 31maart 2011 die spontaan uit de pony van onze dochter kwam 8)7, land is van ons zelf maar niet aan huis, met een ruime stal waar ze momenteel in staan, omdat het land nu echt te nat is.

Ik zeg wel dat ik hem heb, maar onze dochter van 9 heeft hem echt zelf gevonden, uitgekozen én betaald *\o/*
Natuurlijk betalen wij de onderhoudskosten <3

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:23

Ik heb er 1, een hengst. Hij heeft pasgeleden zijn inloopstal bij een boer verruild voor een mooie pensionstal, waar hij overdag de hele dag op de paddock staat (met andere paarden naast hem), en 's nachts op stal.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:52

Ik heb er op dit moment 2.
Beide russisch gefokt.
Ik heb 1 jonge hengst, en sinds een aantal maanden een 8 jarige merrie.

Beide staan op een pension stal in brabant.
Daarstaan ze naast elkaar op stal.
Sochtends staan ze in de paddock of wei ong 3 a 4 uurtjes of bij erg slecht weer uutje in de molen.
In de avond gaat ik met ze aan het werk.

De hengst gaat naar de premie keuring.
En wie weet fok ik dan een veulen uit de merrie met me eigen hengst of een andere.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:47

4 en ze staan lekker thuis

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:21

Letizia schreef:
Ik heb een halve :') Ben gedeelt eigenaar met m'n zusje, maar ik heb uiteraard wel het mooiste gedeelte :P

Dat kan niet, want dat gedeelte heb ik al :P

Ook een halve hier dus :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:34

3 en er staan op dit moment 5 thuis 2 zijn van vriendin

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:21

Rianne_E schreef:
Ik heb 1 arabische volbloed merrie en ze staat in volpension met alleen maar arabische volbloeden. :D Helemaal super dus.

Wat super, waar heb je der staan als ik vragen mag??

diamonds1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:59

Wij hebben er momenteel 15!!!!! Merrie's, hengsten en veulens. Overdag staan ze buiten, 's nachts op stal.
Door familiale situatie's en tijdsgebrek zouden we dit aantal graag nog wat afbouwen, zodat de paarden die dan overblijven terug 100% de nodige aandacht kunnen krijgen, en het toch een fijne hobby blijft. Nu in de gegeven omstandigheden is het soms een opgave!!!! Das mocht er iemand nog een extra arabiertje zoeken, bezoek dan zeker ook onze website eens!!!!!!
http://www.diamondsstables.be

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:52

Wij hebben er op dit moment 8 .

7 staan der thuis en kas valdes staat op de ijzeren man waar hij wordt bereden door ilona Bax.

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:25

op dit moment 1 arab, per 1 dec gaan we verhuizen naar belgie paard aan huis *\o/*
plaats zat voor nieuwe aanwinsten :o