Online enquête

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Online enquête

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 14:54

Hallo,
ik ben bezig voor mijn profielwerkstuk, dat gaat over de anatomie en de genetica bij sportpaarden. Nu zou ik graag van jullie willen weten welke punten in de bouw jullie belangrijk vinden voor een goed dressuur of springpaard.
voorbeelden:
-lange of korte rug?
- steile of schuine schouder ect.
een beetje onderbouwt zou natuurlijk fijn zijn
En van welk paard vinden jullie daar dan het perfecte (of zo perfect mogelijke) voorbeeld van?
(graag wel een paard met nakomelingen zodat ik het kan vergelijken;))
verder is voor dit onderzoek kleur, geslacht en karakter niet belangrijk (ik snap dat vooral karakter in het echt wel belangrijk is.
brand los :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:57

Staat dit niet verkeerd?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 15:01

AaronYve schreef:
Staat dit niet verkeerd?

nja, daar twijfelde ik een beetje aan, het gaat uiteindelijk om de bouw... en zelf ga ik nog aan de slag met de erfelijkheid... dus ik dacht ongeveer hier, waar vond jij dan een betere plek?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:03

Heeft er wel mee te maken maar het is voor school.
Mod zou het wel verplaatsen als het niet hier hoort

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:48

Dan moet je wel een vragenlijst neerzetten anders maak je je er wel heel makkelijk van af

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:34

Ilse_123 schreef:
Hallo,
ik ben bezig voor mijn profielwerkstuk, dat gaat over de anatomie en de genetica bij sportpaarden. Nu zou ik graag van jullie willen weten welke punten in de bouw jullie belangrijk vinden voor een goed dressuur of springpaard.
voorbeelden:
-lange of korte rug?
- steile of schuine schouder ect.
een beetje onderbouwt zou natuurlijk fijn zijn
En van welk paard vinden jullie daar dan het perfecte (of zo perfect mogelijke) voorbeeld van?
(graag wel een paard met nakomelingen zodat ik het kan vergelijken;))
verder is voor dit onderzoek kleur, geslacht en karakter niet belangrijk (ik snap dat vooral karakter in het echt wel belangrijk is.
brand los :D

Ik wil niet zo zeer een paard met een lange of korte rug ik wil graag een paard dat een rechthoeksmodel heeft. Eerder een lange rug dus maar wel in verhouding met de voor en achterhand. Het is belangrijk dat een paard een lange croupe heeft. Een paard met alleen een lange rug en een steile schouder en korte croupe is misschien ook een rechthoeksmodel maar dat is dus niet functioneel.

Qua schouder een schuine maar ook lange schouder omdat deze paarden doorgaans beter uit de schouder kunnen draven.

Het perfecte paard hierin bestaat niet. Een paard wat goed in het rechthoeksmodel staat heeft misschien andere aandachtspunten.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:52

Bedankt voor de reacties,

Je hebt inderdaad gelijk juliomariner, al was het niet echt dat ik lui was, maar meer dat ik bang ben dat ik iets vergeet als ik echt een vragen lijstje maak... Maar het is wel stukken overzichtelijker als ik wat punten in een lijst zet...Daar moet ik dan nog wel even goed over nadenken...Ik zal proberen de lijst morgen te plaatsen.