Met gelderse merrie met kramperig been naar de IBOP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caatje000

Met gelderse merrie met kramperig been naar de IBOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:17

Hallo luitjes,

Wij hebben een Gelderse merrie van 5 jaar oud. Nu heb ik haar opgegeven voor de IBOP voor Gelderse paarden, alleen heeft ze links achter iets een kramperig been. Het is alleen af en toe zichtbaar als ik haar aan de hand (uit) stap. Verder zie je hier helemaal niets van en heeft ze goede bewegingen. Ik rij af en toe concours en we willen graag met haar in de toekomst fokken.

Ik ben nog nooit naar de IBOP geweest en ik vraag me af zo'n krampbeen consequenties heeft. Ik ga het gewoon proberen. Als het niet wat wordt, jammer maar helaas. Het is een schat van een paard en ik zou haar voor geen goud willen missen.

Toch vraag ik mij af, zijn er mensen die ervaring hebben met de IBOP? Met paarden die iets soortgelijks hadden, of toch iets anders?

Alvast bedankt voor elke reactie, ben ik enorm mee geholpen!

Gr. Caatje

eenitraM

Re: Met gelderse merrie met kramperig been naar de IBOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:18

Gewoon proberen! Mits het dier geen pijn heeft :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:19

ik ken paarden die heel hoog ermee lopen..
ze komen er ook mee in een stamboek ofzo als ze het maar even doen in het begin en niet de hele tijd.

caatje000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 22:34

Ze heeft geen pijn. Heb het wel voor de zekerheid na laten kijken. Was verder allemaal prima in orde.
Ze doet het alleen op het moment dat ik haar van stal haal en op stal zet. En heel af en toe zie je het in de wei. Maar met rijden doet ze het super. En springen is helemaal te gek. Ach ja. we zien wel.

Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik blijf wel benieuwd naar de ervaringen.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:10

Wanneer ze die afwijking tijdens de IBOP laat zien, dan kun je een goede beoordeling wel vergeten. Is het idd zoals jij zegt dat ze het onder het zadel niet vertoont, dan heeft het geen consequenties. Ik zou alleen dat uitstappen uit het zicht doen....