Dit zijn zomaar een paar goeie adressen. Verkijk je niet op dressuur- of springgefokt. Zelfs Totilas komt uit lijnen die meer springbloed dan dressuurbloed bevatten. En je hoeft ook niet rechtstreeks van een fokker te kopen, er zijn genoeg handel- en africhtingsstallen die ook erg goede paarden te koop hebben, vaak in opdracht.
gr_roos
Geplaatst: 05-10-11 20:46
In_black, daar ben ik het mee eens, maar veel mensen die willen dressuren haken af op een spring afstamming.
Dat weet ik, en ik begrijp dat nog steeds niet. Springgefokt betekent echt geen mindere bewegingen en de paarden zijn vaak ook nog een stuk makkelijker in de omgang en om te rijden.
ik denk dat er heel veel goede fokkers in het noorden zitten.....
een fokker met heel veel merries hoeft niet altijd beter te zijn dan de kleinere fokker. hbc stal en roelofs den ham....zijn ook nog een paar grote...
swierstra hichtum, santema molenend, heechhiem drogeham, vd meer, surhuizum,schaap in wijnejwoude, , fokken ook allen goede paarden....en zo zijn er nog hele vele kleinere fokkers, met minder naambekendheid...
waarom zoek je fokker, eigenlijk??
9999
Geplaatst: 07-01-12 19:06
Stal Hazenberg, in Opende
Heeft geen site volgens mij. Maar zijn de fokkers van o.a. Wittinger, Queen of Diamonts, Monalisa, etc.
Dubbelsprong
Geplaatst: 26-01-12 22:07
http://www.gerarduspost.nl uit Middelbert / Groningen, zowel voor dressuur- als springhengsten. Natuurlijk zijn er in het Noorden veel goede fokkers! TS, waarom zoek je eigenlijk naar goede fokkers uit het Noorden?