Ik ben binnen een maand trotse eigenaar van een leuke en mooie fjorden merrie van 3,5 jaar! Ze is natuurlijk nog vollop in ontwikkeling en daarom ben ik opzoek naar een geschikt zadel. Ik ga niet direct een duur zadel aanschaffen want deze past geheid na een tijd niet meer, want ze gaat natuurlijk nog groeien.
Heeft iemand nog tips? of ervaringen? Of een geschikte zadelmaker welke aan huis komt om te passen?
SandraWierda
Geplaatst: 03-10-11 19:42
Barefoot boomloos, heb ik ook op mijn fjord liggen, super tevreden over
belle_boef
Geplaatst: 03-10-11 19:45
wij hebben stubben veelzijdigheids/spring zadels die op heel veel fjorden passen. Deze hebben niet veel uitsparing bij de schoft. En ook wat oudere type kieffer zadels die goed liggen. ook veelzijdigheids zadels
Thorowgood T4 cob of cob plus (extra kort) Boom (kopijzer, dus wat in de kamer zit) is verwisselbaar, dus mits de vorm van de boom aansluit bij de vorm van de rug kan je even vooruit.
Roxjuu
Geplaatst: 04-10-11 11:39
Ik heb een boomloos barefoot op mijn fjord liggen en vind het geweldig!
Emperorxx
Geplaatst: 05-10-11 13:16
Ik heb een eppeljeck erop liggen, echt een super zadel en die van mij is ook nog vollop in de groei!
Ik heb van mijn oude fjord mijn thorowgood T6 vzh gehouden, die wil ik straks gebruiken om mijn jonge fjord in te rijden. Maar het is natuurlijk afwachten of het gaat passen, de boom is verwisselbaar, maar dan hoeft het uiteraard nog niet te passen..
Elspelsz88
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-11 22:27
Emperorxx schreef:
Ik heb een eppeljeck erop liggen, echt een super zadel en die van mij is ook nog vollop in de groei!
Welk zadel heb je van EJ dan?
Elspelsz88
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-11 22:27
Roxjuu schreef:
Wintec wide met cair, zodat je de boom kunt veranderen en cair bijvullen etc.
thoraklover
Geplaatst: 06-10-11 21:04
Elspelsz88 schreef:
Roxjuu schreef:
Boomloos lijkt me ook zoo lekker rijden!
Daar verschillen de meningen nogal over, ik vind mijn barefoot chayenne geen fijn zadel
Plaats hier stipje, ben ook opzoek
SandraWierda
Geplaatst: 06-10-11 22:38
thoraklover schreef:
Daar verschillen de meningen nogal over, ik vind mijn barefoot chayenne geen fijn zadel
Ben ik ghelemaal met je eens ik vind de Cheyenne ook echt niet lekker rijden. Maar mijn Atlanta met fork en zonder VPS reed heerlijk. Ik heb nu een Arizona Nut, die zit heerlijk maar daar ben ik nog wat mee aan het kl... om ervoor te zorgen dat ie goed blijft liggen wat betreft andere singel en andere pad.
cynthiar
Geplaatst: 07-10-11 10:39
Ik heb ook de Barefoot Cheyenne, en ik vind het een heerlijk zadel, blijft ook goed liggen. Wel met VPS.
Silence
Geplaatst: 07-10-11 10:44
Ik heb een semi boomloos, de trekker pro endurance. Kun je wel met een gewoon dekje gebruiken, maar je kunt vanalles verstellen aan het zadel, dus dit kun je ook aanpassen a.d.h.v. de groei.
aalstreep
Geplaatst: 07-10-11 16:19
Ik rijd al jaren lekker op mijn barefoot en zal nooit meer anders willen. Mijn fjord is 12 maar haar buik omvang wil nog wel eens groeien Met barefoot heb ik daar geen probleem mee.
Elspelsz88
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-11 17:17
Ik ben ook wel geinteresseerd in een boomloos zadel. Welke winkels hebben deze fijne zadels?
Of heeft iemand in de buurt van Groningen toevallig ééntje die hij/zij kwijt wil.... misschien past hij wel op Erica!