Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cyrina schreef:Nee hoor, je hebt niet te veel eisen.
Het zijn temperamentvolle, gevoelige paarden, maar over het algemeen wel heel eerlijk.
Bokken zie ik ze idd minder doen.
uryanne schreef:Cyrina schreef:Nee hoor, je hebt niet te veel eisen.
Het zijn temperamentvolle, gevoelige paarden, maar over het algemeen wel heel eerlijk.
Bokken zie ik ze idd minder doen.
Ik heb ook wel anders gehoord en gezien hoor. Totaal geflipt uit spanje gekomen.
Belangrijk is, net als bij ieder ander ras/ type dat je bij een betrouwbaar adres gaat kopen.
Op mp zie je veel anda's staan voor weinig. Dat zijn de dieren waar ik op doel. Goed en goedkoop gaat niet samen, ook niet in deze 'recessie' tijd.
uryanne schreef:Voor dat het de verkeerde kant uitgaat;
begrijp me niet verkeerd, niet elk paard uit spanje is geflipt. Er zijn er ook die niet onder doen voor een gemiddelde fjord voor een huifkarMaar ook dat hangt samen met het adres waar je koopt.
Persoonlijk zou ik liever een kopen die al wat langer in Nederland is, gereden op zijn engels. Ook gemakkelijker wanneer het een gebrek vertoont. Makkelijker terugbrengen naar een adres hier in Nederland dan naar een adres in Spanje.
Cyrina schreef:Ook in Spanje zijn er zat stallen die keurig Engels rijden. Maar als ze al in Nederland staan zijn ze al wel geacclimatiseerd, mits ze van een goede stal komen! Want komen ze van een snelle handelsstal waar ze het type paard niet kennen heb je er zo een met een Hollands Trauma.
Mitchall schreef:Moderatoropmerking:advertentie verwijderd
Nouvel schreef:AxS136 schreef:Maar die onderste vind ik te donker , vind schimmel wel mooi , maar ze moeten wel meer wit dan grijs zijn.
die worden ook vanzelf wit...![]()
en soms al heel snel...
succes met je zoektocht, er zijn al goede tips voorbij gekomen!
Angela schreef:Ik zocht wat jij nu zoekt. En dat is zeker goed te vinden
Je moet gewoon marktplaats en sporthorses goed in de gaten houden. Dan ga je je droompaard vanzelf vinden. Ik heb er toen zelf voor gekozen om in nederland te gaan kijken. Ik ben geen held in spaans, en om in 1 weekend of week een paard te "moeten" kopen, vond ik ook niet echt iets voor mij. Je kunt natuurlijk van een fokker in spanje niet verwachten dat ze het paard nog een tijd voor je gaan vasthouden, en je moet maar net de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld de week erna weer terug te vliegen, of het lef hebben om meteen daar de koop rond te maken. In nederland kun je net iets gemakkelijker een dag of wat later weer terug komen, en eventueel afspreken dat je het paard wilt kopen, maar nog 2 of 3 keer wilt proberen voor de zekerheid.
In Spanje kopen zou ik alleen doen als je daar ook echt met goede connecties heen gaat, iemand die daar dus vaker paarden koopt en ook oog heeft voor de juiste paarden en wat daarvoor betaald moet worden.
AxS136 schreef:Ik wist wel dat andalusier's verkleuren maar niet dat dat zo snel gaat!!
Dat verhaal wat hier boven staat heb ik ook.
Ik wil echt een paard kopen waarvan ik het idee heb dit is hem!
En staat hij in het buitenland dan word hij dan wordt hij daar gekocht.
De taal is geen probleem, mijn vader spreekt het vloeiend.
Alleen zou hem zeker via een Nederlands contact persoon kopen.
En dan ook een het liefst hem een paar keer zien.
Heb al voor transport gekeken.
Die gaan regelmatig.
Met het vliegtuig is niet te betalen, dus dan komt hij over de weg.
Zelf heb ik een grote auto met mijn vriend, dus we zouden hem zelf ook op kunnen halen.
(Mits dat uitkan dan met een transport bedrijf.)
Ik weet dat het duur word alles bij elkaar,,,
Maar het is wel de bedoeling dat het paard zijn leven bij mij blijft..
En dus een vriend voor het leven te kopen.