Ik heb een fjord met hele dikke manen , Ik kan er bijna niks mee omdat ze zo dik zijn , dus wat kan ik er aan doen om de wat dunner te maken of klit vrij te maken ? xxx bente
kort scheren en dan in een boogje weer laten aangroeien en knippen. Je kunt ze ook in een boogje scheren doe ik bij Diesel ook. Diesel heeft ook een dikke bos en wil slecht stil blijven staan, dus haal ik regelematig het scheerapparaat erover en scheer ze mooi in model
trouwens nu ik het zie benthe, je woont best dicht bij mij, ik woon in bavel net buiten breda haha!
Haha , leuk
Ik mag de manen niet kort laten knippen (paard is niet van mij , het is mijn verzorgpony ) Van dat cowboy magic heb ik vaker gehoord , zal het binnekort aanschaffen.
Mijn fjordje heeft ook bizar veel haar (en nee dat ga ik niet in een boog knippen, dat zou echt zonde zijn) dat hou ik als volgt bij: 1x in de week cowboymagic erin, dan eerst met mijn handen/vingers uit elkaar halen en dan op het laatst nog even een borstel er doorheen. Cowboy magic schijnt trouwens ook een goedkope variant van te zijn bij de action!
Nies_
Geplaatst: 05-10-11 15:57
kelseyxisa schreef:
trouwens nu ik het zie benthe, je woont best dicht bij mij, ik woon in bavel net buiten breda haha!
Ohja joh, ik woon ook in Bavel Zie trouwens dat je op nassau mavo zit, dan ken je mn bruder vast wel
Ik spuit altijd gewoon heel veel anti-klit, dan uitkammen. Regelmatig wassen en na het wassen met anti-klit gel van de boerenbond, die werkt echt super, maar gebruik die niet zo vaak omdat het dan zo enorm glad wordt en vlechten niet meer blijven zitten.
Als het niet je eigen paard is, zou ik eerst maar eens met de eigenaar overleggen. Ik denk dat die uitdunnen ook niet zo'n goed idee vind.
aalstreep
Geplaatst: 07-10-11 16:26
Mijn fjord heeft ook een dikke bos haar. Ik kam het nu 1 keer in de 2 weken en dat zorgt er voor dat de manen netjes blijven en niet te dik worden. verder knip ik de onderste puntjes netjes bij zodat het daar net zo dik blijft. antie klit spray werkt ook prima om de manen netjes te houden.