Equador?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NaomiTausch

Equador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:51

Hallo bokkers!

Ik heb sinds mei dit jaar een 8-jarige merrie gekocht (equador x zirkoon ).
Heeft iemand hier ook een Equador nakomeling?
Mijn merrie was in het begin agressief naar andere paarden in de wei, ze wou koste wat t kost de baas zijn. Dat is haar wel gelukt en is nu wel braaf in de wei met de andere. De kan wel lelijk kijken als dr een paard voorbij komt als ze in de box staat of voorbij rijd in de bak, maar dat is 't ook echt. Ze was in het begin ook nog eens agressief naar mij toe, maar dat is al gauw voorbij gegaan en is nu een echte knuffelkont naar mij, maar ze heeft 't niet zo op vreemden. Met rijden is ze erg heet, (te) voorwaarts. Ze is wel erg fijn in de mond, ze is erg nageeflijk en met wenden hoef ik maar te kijken en ze gaat al. Terugvragen is wel n probleem, ze loopt nogal eens flnk te drammen. Ze heeft periode dat ze hartstikke goed haar best doet, en dan weer 2 weken ongelofelijk loopt te vervelen (lees; bit vast houden en er vandoor gaan). Ze is wel een echte allrounder, ze moet alleen nog veel leren. Hoe is die van jullie?
Dit is de mijne, hoe zouden jullie haar exterieur beoordelen?;
Afbeelding

Ik ben benieuwd!
Alvast beankt :)
Groetjes

Donja

Re: Equador?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:54

heb momenteel geen Equador, maar wel 2 veulens van hem gefokt, beide erg makkelijke en vriendelijke dieren. Vergeet niet dat de moeder(s) een heleboel doen in het karakter ;)

_Marte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:15

Hoi Hoi,

Wij hebben een Equador van 6 jaar. Heb hem bijna helemaal zelf ingereden en ziijn nu eindelijk (!) toe aan wedstrijden. Hij heeft een erg pittig karakter onder het zadel. op stal is hij super braaf en heel aanhankelijk. Zodra ik ga rijden en teveel wil controleren in tempo, pakt hij het zelf af en gaat hij er nog harder vandoor.Streng zijn maar rechtvaardig, echt bij elke kleine verandering duidelijk aangeven dat dat niet mag. Equadors zijn super te rijden echt op twee pinken maar je moet precies weten hoe je met hem moet samenwerken, en dat is niet voor iedereen weggelegd...
Ik wens je veel succes! Onthoud wel dat als je eenmaal je juiste knopjes vind met rijden en op stal je een super paard hebt :D

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:44

Hoi!

Ik heb ook een merrie van Equador (x Thunderbolt)
Geweldig beestje! Super braaf, lief, aanhankelijk, kortom een echte knuffelkont.
Met rijden is ze erg pittig, ze is niet altijd even makkelijk maar doet altijd haar best!

NaomiTausch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:20

Klein updatje;
Mijn Equador is 7 weken geleden kreupel geworden. Niet echt duidelijk waar, 3 dierenartsen naar gekeken en na veel zoeken bleek dat ze altijd voor op haar verzenen heeft gelopen en daar altijd veel pijn heeft gehad. Ze heeft nu zooltjes sinds een week, en het is een compleet ander paard. Erg werkwillig, vriendelijk en leergierig! Ik sta er helemaal van te kijken. Ze is echt compleet veranderd. Ze loopt nu veel beter,zekerder. Haar draf is mooi ruim geworden en een bergopwaartse galop. Springen vindt ze sinds dr zooltjes erg leuk en doet het super! Kortom, ik ben helemaal blij met mijn equador ;)

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:28

Ik ben nog bijna nooit Equador nakomelingen tegengekomen.

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:19

Fijn dat ze nu super loopt!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:11

Fijn dat ze nu lekker loopt!!

@floris25, er lopen veel equador's in het buitenland