Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spicegirl schreef:een totale fok-stop, met enkel uitzonderingen , zou goed zijn. het merendeel van de ponys en trekpaarden eindigen in de salami.
sowieso voor paarden zonder papier , waar het toch maar vermeerderen is.
uitzondering ook voor iemand die 1 malig een veulen fokt voor zichzelf, en dan ook daadwerkelijk houd.
en dan krijgen de paardjes die er nu zijn ook een goede kans op een baas !
(evenzo voor katten en honden )
spicegirl schreef:een totale fok-stop, met enkel uitzonderingen , zou goed zijn. het merendeel van de ponys en trekpaarden eindigen in de salami.
uitzondering ook voor iemand die 1 malig een veulen fokt voor zichzelf, en dan ook daadwerkelijk houd.
Ragdollcat schreef:spicegirl schreef:een totale fok-stop, met enkel uitzonderingen , zou goed zijn. het merendeel van de ponys en trekpaarden eindigen in de salami.
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat zal wel altijd een probleem blijven, ze fokken toch door.
liberia schreef:Ik ben heel benieuwd naar jullie mening naar aanleiding van de berichtgeving in bijv. het AD. Steeds meer mensen verkopen hun paard/pony c.q. laten deze inslapen ivm de crisis. Ik vraag mij af of er mensen zijn die bewust besloten hebben dit jaar hun merrie niet te laten dekken.
MariekeA schreef:Het gekke is dat er heel veel paarden te koop staan, maar dat ik nog steeds heel veel mensen hoor zie op zoek zijn naar een paard die zeggen dat er niks fatsoenlijks rondloopt.
Cassidy schreef:Wat is een "goed" paard?
Een paard met een stamboom dat wemelt van de elite, predikaten sterren enz?
MariekeA schreef:Het gekke is dat er heel veel paarden te koop staan, maar dat ik nog steeds heel veel mensen hoor zie op zoek zijn naar een paard die zeggen dat er niks fatsoenlijks rondloopt.
Ik denk dus dat er naar kwaliteit altijd vraag is.
Er wordt echter te veel gefokt met merries die in mijn ogen geen fokmateriaal zijn.