Painted black?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariana2007

Painted black?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 07:42

Hallo,

Ik heb net een nieuwe merrie gekocht en haar vader is Painted black. Ik vroeg me af of er hier nog meer zijn met Painted black als vader?

Groetjes Kari-Janne

Anoniem

Re: Painted black?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:54

jazeker, ik rijd een painted black ruin van 7 jaar, nu 1 jaar in training, is pas zeer laat zadelmak gemaakt. Hij doet het nu hee goed, we zijn naar de brabantse kampioenschappen geweest en we waren uiteindelijk 6e op de tweede dag, nu start ik L1. Hij is wel heel erg schrikachtig, bang en kan heel gemeen bokken als hij bang is. Verder is het een heel lief en zachtaardig dier, wel eentje die eenkennig is.
Welke kleur heeft jouw merrie, ik hoor meestal zwart, de mijne is een koffievos!!! joepie.... wel heel donker. met geblondeerde maanpunten en staartpunten. Je kunt het zien in mijn profielfoto.

Ariana2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 08:04

Oke wat leuk! Ik heb 7 jarige merrie zwart met 2 witte voetjes. Ze is nog onbeleerd, Dus heb nog een hoop werk te doen.
Leuk dat je hebt gereageerd! Mooi paard trouwens!

Groetjes

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:14

Wat leuk dat je een Painted Black hebt gekocht! Ook ik heb een Painted Black! Heb hem nu twee jaar, maar hij staat pas ongeveer een jaar in training, omdat hij aan het begin echt vreselijk vervelend was :Y) .. Nu doet hij het heel erg goed, we starten inmiddels L1 (+5 in twee wedstrijden). Ik herken hem wel een beetje in het verhaal van hayka; mijne is ook heeel schrikkerig en wordt snel bang. Bokken doet ie niet meer, dat is hem goed afgeleerd. Maar als er niks engs is, is ie hartstikke lief en rustig en hij wil graag voor je werken. Heb er een ontzettend fijn paard aan (met geweldige gangen!). Die van mij is donkerbruin, trouwens.
Heb je ook een foto :D ?

edit; dit is mijne
[ITP] Nieuwe aanwinst - mijn Baron.

lau6nao4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:51

Hoihoi,ook ik heb een PB.
5 jr en drachtig.
ben al een jaar bezig om dr onder het zadel te krijgen maar het valt niet mee..
afgelopen maandag naar ostheopaat geweest,lijkt nog niet te helpen..

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:45

Wat leuk dat je een Painted Black hebt! Ik heb ook een Painted Black (x Tango) *\o/* hij is nu ongeveer 2 maandjes onder het zadel, en doet het heel erg goed. Ik herken hem juist helemaal niet in het verhaal van hayka :? mijne is juist helemaal niet schrikkerig of snel bang. Maar als er niks engs is, kijkt die wel met van die grote ogen: OOO WAT IS DAT?
_O- Wel herken ik me erin dat hij vrij eenkennig is :j Maar al met al heb ik er een super fijn paard aan met super geweldige gangen!. Die van mij is zwart met een kolletje en een snep en 3 witte voetjes <3

Afbeelding <3 _/-\o_
Afbeelding _/-\o_ O:)

eef007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:53

Ik heb ook een painted black merrie. Heerlijke merrie dominant in omgang geweest maar nu niet meer. Tijdens rijden echt niet schrikachtig kan zo met haar naar buiten gelukkig geen heetzak. Wel een voorwaarts paard heerlijk!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:17

Wij hebben ook een Painted Black, hij is nu 8 jaar oud en Z1 dressuur.
Alleen is hij pony gebleven, Painted Black geeft kleine paardjes door.
Verder is hij erg brutaal, maar heel koel in zijn hoofd. Hij is best wel arrogant.
Schrikt niet, maar bokt veel en makkelijk vooral als hij aan het werk gezet wordt.
Het is een pony met mooie gangen.
Hij is best eenkennig, en niet makkelijk met opzadelen en bij de hoefsmit.
verder doen we er soms ook me crossen maar dan is die wel erg moeilijk rond terijden
Afbeelding

eef007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:56

BETUWE schreef:
Wij hebben ook een Painted Black, hij is nu 8 jaar oud en Z1 dressuur.
Alleen is hij pony gebleven, Painted Black geeft kleine paardjes door.
Verder is hij erg brutaal, maar heel koel in zijn hoofd. Hij is best wel arrogant.
Schrikt niet, maar bokt veel en makkelijk vooral als hij aan het werk gezet wordt.
Het is een pony met mooie gangen.
Hij is best eenkennig, en niet makkelijk met opzadelen en bij de hoefsmit.
verder doen we er soms ook me crossen maar dan is die wel erg moeilijk rond terijden
[ Afbeelding ]

leuk paardje!
ze zijn idd erg arrogant je moet echt iets bijze winnen willen ze voor je gaan!

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:00

Daar is al een forum van: de topnakomelingen van painted black! Woe o Wie?
Wij hebben een Painted Black x 00 Seven

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:04

Hier ook iemand met een painted, zie profiel. Het is geen gemakkelijk paard, heel snel slaan en hoefsmid is een drama. Alles moet opgelost worden met rust, anders flipt ze helemaal. Toch gaat het steeds een stukje beter. Wel werkt ze erg graag, we zijn nu alleen nog maar aan het longeren. Ondanks dat het soms wel heel spannend is allemaal doet ze wel haar best.
Ook dit dier blijft waarschijnlijk een e pony/klein paard.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:23

Die van ons is 1.80 en diepzwart. Dus deze keer geen klein paardje. is nu 6 jaar.

eef007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:37

tinaaz schreef:
Hier ook iemand met een painted, zie profiel. Het is geen gemakkelijk paard, heel snel slaan en hoefsmid is een drama. Alles moet opgelost worden met rust, anders flipt ze helemaal. Toch gaat het steeds een stukje beter. Wel werkt ze erg graag, we zijn nu alleen nog maar aan het longeren. Ondanks dat het soms wel heel spannend is allemaal doet ze wel haar best.
Ook dit dier blijft waarschijnlijk een e pony/klein paard.

wauw zag jou paardje wat lijkt dat koppie op die van mijn paintedblack www.eef-vedor.blogspot.com

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:21

ik heb een Painted Black X Sadenio ruin (2004)
ken hem al vanaf zn geboorte en er zit ook echt helemaal GEEN kwaad in
op 3,5 jarige leeftijd ook ZONDER problemen in no-time zadelmak, opstappen en wegrijden
heel koel in het koppie
hij is absoluut NIET dominant
makkelijk bij de smid
heel makkelijk en braaf in de omgang het is ook echt een allemans vriend
hij werkt ook heel graag
hij heeft een mooie maat 1.65 en is donker bruin (zie profiel voor fotos)