Roadrunner01 schreef:een tinker staat liefst 24/7 buiten en extra zoals voeder wortels is mijn tinke helemaal gek op en onbijt koek ook en mijt heb van me dier arts potje gehad met spuitje achter sokken spuiten 6 maanden doen en hij is er zo 2 jaar vanaf en bijvoer hebben tinker,s niet echt nodig goed weide gang en wat hooie maak je ze al blij en deken hebben ze ook niet nodig ze hebben zelf lekker dikke vacht en als hij nooit hoef ijzers heeft gehad hoef je dat ook nooit te doen tinke heeft erg stevige hoeven heel veel plezier ermee
Dat verschilt toch echt per paard hoor!
Een van mij staat 24/7 buiten maar de ander staat toch echt tegen eind middag te zeuren aan het hek om naar binnen te mogen ook al ligt zijn hooi buiten...
Wij mensen DENKEN dat paarden het liefst 24/7 buiten staan maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is....
Een tinker heeft in de verzorgng misschien iets meer tijd nodig...door de extra beharing tov een quarter...
heb je een tink met lange dikke manen als de mijne dan ben je rustig een dik half uur kwijt eens in de week om die manen uit te pluizen en op nieuw te vlechten, sokken af en toe lekker uitpluizen en die dikke staart...
Qua voeding verschilt het ook echt per paard...de ene heeft meer nodig dan de andere...
Mijn ruin van 7 heeft aan een halfje muesli per dag genoeg icm 4 maal daags hooi
de andere krijgt 2 x een kilo muesli met 4 x daags hooi en doet het daar goed op...
kwestie van uitproberen.