Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tendance schreef:Het is wel verstandig, dat als je intensief traint, je 2 maanden voor de worp in ieder geval gaat afbouwen. Dit omdat anders de spieren te strak zullen zijn voor een goede bevalling.
Een maand voor de bevalling zou ik toch echt stoppen met rijden. Tenslotte is de merrie dan al behoorlijk aan de dikke kant.
Er zijn mensen bij, die langer door blijven rijden, maar dat zou ik voor de welzijn van het paard niet doen.
Sommige paarden geven ook al 3 maanden van te voren aan, dat het niet meer wil en daar zul je dus eerder mee moeten stoppen.
Nogmaals: hou vooral goed de aanwijzingen van je merrie in de gaten.
Jeanine93 schreef:Tendance schreef:Het is wel verstandig, dat als je intensief traint, je 2 maanden voor de worp in ieder geval gaat afbouwen. Dit omdat anders de spieren te strak zullen zijn voor een goede bevalling.
Een maand voor de bevalling zou ik toch echt stoppen met rijden. Tenslotte is de merrie dan al behoorlijk aan de dikke kant.
Er zijn mensen bij, die langer door blijven rijden, maar dat zou ik voor de welzijn van het paard niet doen.
Sommige paarden geven ook al 3 maanden van te voren aan, dat het niet meer wil en daar zul je dus eerder mee moeten stoppen.
Nogmaals: hou vooral goed de aanwijzingen van je merrie in de gaten.
De eigenaar van de stal waar ik rijd, vind het juist belangrijk dat de paarden in goede conditie zijn en voldoende spieren hebben, dan gaat juist de bevalling beter volgens hem dus rijden wij vaak nog redelijk lang door.