chrisje_83 schreef:Ik denk dat je mijn tip al voelt aankomen.
Ik vroeg me al af waar je bleef
Maar Knock out hou ik ook zeker in de gaten! Wil alleen nog graag oudere nakomelingen van hem zien
En een leuke discussie over Kosmo
Qua karaktereigenschappen had ik nog nooit gehoord dat hij mindere nakomelingen gaf. Ken meerdere Kosmo's die gewoon met kids op pad kunnen
En hij staat dan nog steeds op "mijn lijstje" van mogelijke kandidaten! Net zoals zijn 2 jarige zoon die als het goed is dit najaar naar de HK gaat...
chrisje_83 schreef:Ik heb haar niet gehoord over te heet ofzo namelijk, dat is deels ook afhankelijk van de merrie.
ponymens schreef:Mijn doel is een goede en makkelijke sportpony fokken ?
toch wel
Dat is een vrij algemeen doel
Mijn merrie is wel heet te krijgen, maar je moet er wel wat voor uit de kast halen want anders toont ze echt stukken minder
Op de provinciale keuring hebben we denk ik het recordaantal zweepklappertjes per rondje behaald
En als dat afgelopen is en je roept de merrie terug en je moet bijv. een rondje stappen, dan loopt ze alsof ze bijna in slaap valt zo relax! De merrie omschrijf ik meer als een saai beest qua karakter en dat fijne karakter hebben ook diverse nakomelingen van haar
Heb een aantal eigenaren gesproken die oudere nakomelingen van haar hebben en die vonden het zulke makkelijke dieren. Je kon er alles mee. Er op, er onder, omgekeerd en anderom de beestjes deden en pikten alles
En zo'n veulentje heb ik er nu dus ook naast lopen en dat wil ik ook zeker blijven fokken! Dieren die mooi zijn, in gangenwerk uitblinken en met een goed/makkelijk karakter
marjolein88 schreef:ik denk dat je met een 100% NF een beter/sneller resultaat krijgt als met een 50% NF (ook omdat in die lijn van Kosmo er juist weer meer temperament gefokt is, voornamelijk bedoeld voor de hogere springsport.) Ik denk dat dit op deze merrie niet past.
Daar moet je gaan voor de wat ouderwetsere lijnen. De hengsten met sterke exterieuren
Een hengst die ook goed zou passen is Nieuwmoed's Patrick.
Temperament is welkom, mits het goed is
Nieuwmoeds patrick trekt mij totaal niet aan. Heb zelf o.a. een nakomeling van hem op stal gehad en die was op papier super sport gefokt, maar zelf zo dood als een pier. En dat heb ik bij meerdere nakomelingen van hem gezien... En dat wil ik dus absoluut niet want ik wil een sportpony fokken en die dieren moeten ook over een beetje uitstraling beschikken en beesten die zo dood zijn als een pier tonen gewoon niet naar mijn idee.
xinram schreef:Maar dat komt zelfs in de beste families voor.