Is er iemand met een cruzado Fries x PRE? En hebben jullie er ook foto's van? Een goede vriendin van mijn vader die in Duitsland woont wil haar andalusier hengst kruisen met een friese merrie. Ik zag op google maar 2 of 3 plaatjes van kruising fries x PRE. Ben gewoon heel erg benieuwd wat daar uit zal komen!
Ja ik heb er ook één ! Heb een tijdlang gefokt met deze combi. Mijn hengst Bondadoso x de Friese merrie Rixt. Dit is Dieuwke een merrie uit deze combinatie is nog van ons zij is nu 13 jaar. Ontzettend braaf paard wil graag voor je werken.
Paard op foto hieronder is een volle broer van de merrie helaas heb ik hem moeten verkopen.
Dit is de vader van deze twee paarden de twintig jarige PRE hengst Bondadoso.
Super zeg! Bedankt in elk geval voor de foto's! Raar dat er verder geen mensen zijn met een kruising. Is de broer van de merrie ook een kruising PRE x Fries? Mooi paardje is het om te zien!
Als je meer foto's wilt geef maar een gil, heb er tigjoen
andafries
Geplaatst: 13-09-11 13:05
Er worden wel meer gefokt, schijnt zelfs een soort stamboek te zijn. Google maar eens op Warlander dan vindt je meer. Wij hebben ze gefokt puur als gebruikspaard. Het zijn paarden met een fijn karakter heel cool en fijne gangen.
lexie2010
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-11 15:17
Dank je wel Kjoetie!! Toch wel apart een kruising... maar vind het wel mooi! Andafries: Ik heb nog nooit van de stamboek gehoord.. maar ga het gelijk even googlen! Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ook een FriesxAndalusier! Het is een schat van een dier, zit niks gemeens in al kan ie wel stout zijn en moeten mensen hem echt overtuigen om ze serieus te nemen haha. Heb genoeg foto's in mijn profiel en een aantal topics!
lexie2010
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-11 11:44
Hi Jasmijn, Wat een knap paard heb je!!.... en wat is ie veranderd in de loop van de jaren zeg! Zou hij ook helemaal wit worden denk je??
meerhofh
Geplaatst: 24-09-11 23:16
Ik heb er ook één! Een lieve merrie, braaf, maar wel karakter en heel slim. Mama is anda en papa fries.