Beenbescherming tijdens vervoer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Beenbescherming tijdens vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 00:15

Hoi Bokkers,

Wij vervoeren onze paarden áltijd met Transportbeschermers, maar nou haal ik binnenkort een shetlander op ( *\o/* ) en nou vraag ik me af welke transportbeschermers jullie hebben voor jullie shetlanders. Ik heb nog nooit Transportbeschermers voor shetlanders gezien namelijk :?

Zonder is natuurlijk ook een optie, maar daar ben ik niet zo'n fan van... ondanks dat de kans niet zo groot is, wil ik het risico niet lopen dat ze zich verwond.

Ben benieuwd :)

Dennis

Re: Beenbescherming tijdens vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:52

Ik heb de ponymaat van Harry's Horse. Passen goed op mijn grote maatse shetten. Tikkie ruim, maar voor een transportbeschermer vind ik dat minder erg van voor andere beschermers.

En anders bandageren.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:02

Hoe gedraagt ie zich op de trailer? Mijn merrie doe ik altijd alleen voor beschermers om. Als ik ze achter om doe trapt ze de hele tijd en zijn ze aan het eind van de rit afgezakt en kapot. Als ik niks om doe staat ze netjes stil.

Bij mijn shet doe ik nooit wat om. Waar ben je bang voor wat er kan gebeuren?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:38

Mijn pony's (2x shet en een welsh) krijgen nooit bescherming op tijdens het vervoeren. Ik zie ook niet in hoe die dunne beschermers echt bescherming kunnen bieden. Daarbij draai ik de haken van de klep zo dat ze er niet achter kunnen blijven hangen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 13:29

Bandageren is idd ook wel een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht! :j
Als ik geen transportbeschermers kan vinden dan haal ik een set shetlandbandage's.

Hoe ze zich gedraagt op de trailer weet ik niet :Y) Koop haar namelijk.

Ik ben niet zozeer bang dat er wat gebeurd. Maar ze kunnen zich altijd verstappen en zich stoten aan de klep. Grote paarden doen we bescherming om, en kleine dus ook :)

De beschermers die ik voor mijn paard heb zijn van erg sterk materiaal, en ze zijn erg dik (Zit van dat zachte spul in), daar gaat niet zo snel iets doorheen. Kans op schaven is dus heel klein, en bij stoten komt het minder hard aan. Ik vind ze heel belangrijk :j

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:24

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:37

Bobbiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:44

Als ik ze moet vervoeren, vervoer ik ze ook transportbeschermers. Bij shetlandershop gekocht. Ik vind het toch altijd fijn als ze beschermd de trailer op gaan. Gebeurt niet zo vaak hoor... maar toch! ;)

jose15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:24

ik gebruik gewoon de transportbeschermers van harry's horse, maat pony. Mijn shetlander is ongeveer 1.20m en bij haar zitten ze nog aardig strak maar het ligt er ook aan hoe groot je shet is. en anders kan je ze gewoon bandageren