[TI] waarde van 2 jarige tinker met zomer eczeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flatcoatje

waarde van 2 jarige tinker met zomer eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 11:12

Wat is eigenlijk de waarde van een tinker met zomer eczeem ,ze is van mei 2009,
grote maat wordt 155 ongeveer
zwart bont ,ze staat ook onder het topic te koop voor 1500 euro is dit te duur
ze is van clen king hill van de bonte parels

Poosje81

Re: waarde van 2 jarige tinker met zomer eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:18

Is de zomereczeem echt vastgesteld door een test of is het een vermoeden omdat ze schuurt?

Overigens heet de vader Glen King Hill ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:22

Inderdaad, zelfde vragen als hierboven.

Als het écht zomereczeem is, ben ik bang dat het ofwel een héél goed paard moet zijn en anders mag ze maar miniem ZE hebben wat in toom te houden is met een deken.

Niemand zit te wachten op een paard dat je continu in dure dekens moet zetten, jeuk heeft, manen uier buik en staart sloopt, niet zomaar op de wei mag, niet zomaar een soort voedsel mag eten etc....

In elk geval, ik heb er eentje en ik kan nu al zeggen: nooit meer :n

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 11:36

De bloedtest heeft het nu vast gesteld ,

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:48

Ik denk dat je dan beter rond de 750 - 900 kan zitten, en dan van geluk mag spreken als er iemand komt. Je zit nu op de prijs waar ook gezonde twenters voor te koop staan, dus dat ga je er simpelweg niet voor krijgen (tenzij er een liefhebben komt).
Laatst bijgewerkt door Caily op 08-09-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:51

heb hier een haflinger met eczeem staan, net als chipieke het is dat ze hier al zolang woond, maar nooit weer!!

1500 voor een paard met exceem vind ik iig te hoog. d'r vader speeld nu ook een mindere rol mee, want als fokmerrie zou ik haar iig niet gebruiken
zou de helft vragen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:53

Steriliseren van een paard? Als er geen medische noodzaak is, zou ik dat echt niet doen bij een merrie. Dat is een heftige (en hele dure) ingreep!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:55

Ik heb mijn haflingermerrie voor 1800 gekocht, M1 dressuur en 11 jaar oud. Ze heeft lichte ZE en met een dik vliegendeken op heeft ze nergens last van (schuurt ook enkel manen en staart).

Hoe erg heeft je tinker het? Want dat bepaalt volgens mij heel erg de waarde. Een beetje jeuk die verholpen is met een simpel deken is iets anders dan een paard dat tot bloedens toe schuurt.

Edit: ik zou ook nooit steriliseren, das is naar mijn weten een open buik operatie voor een merrie en hangt vol risico's, is absoluut niet hetzelfde als bij een teef/poes.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:59

ja lotte snap t hele verhaal van steriliseren van je niet hoor

idd hoe erg heeft ze het?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:01

Ik dacht dat dat net zo ging als bij een teef :o Ik was (weer eens) te snel met mijn oordeel...
Dan heb ik niks gezegd... Raad het je dus echt niet aan!
Laatst bijgewerkt door Caily op 08-09-11 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:07

Als ik persoonlijk deze merrie zou moeten verkopen zou ik er weinig voor vragen, hooguit een symbolisch bedrag en zou ook hooguit naar iemand gaan aan zee.

Steriliseren is echt de grootste bullsh!t (zou alleen een optie moeten zijn als fokken levensbedreigend is voor de merrie want het is een loodzware ingreep), inzetten als fokmerrie ook niet doen want de discussie gaat dat ZE erfelijk bepaald kàn zijn. Een hengst met ZE zou wel zonder meer geruind worden voordat hij verkocht zou worden mocht die van mij wezen..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:41

Ik heb zelf ooit 2000 euro voor een fjord met exceem betaald. Maar dat beestje was 6 jaar oud en was zeer goed bereden en kon ook voor de kar. De eigenschappen van het paard waren dus zo goed dat dit voor ons op dat moment rechtvaardig was.

Het paard wat jij noemt is 2 jaar oud en kan dus nog niks. Qua vaardigheid dus geen waardeverhoging. Wat is een gemiddelde tinkertwenter waard op dit moment? 2000 euro schat ik in. Door de ZE mag dat door de helft, dus 1000 euro lijkt me redelijk.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:27

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:31

Hallo tegen deze merrie kan ik ruilen ,fries keer pinto, geen papieren wordt richting de 160 , en ik kan ruilen tegen op marktplaats staat advertentie van 6 bonte tinkers/3 bonte friese/en luxe fries hengstveulen, gaat om de laaste foto ,staat zwartbont jaarling op merrie en bruinbont aller bij kruissing fries , ik vind het moeilijk wie geeft een idee van de 2 ja het is natuurlijk wel foto he

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 15:17

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:47

Hoezo zou je willen ruilen dan? Heb je wel een grotere kans dat ze de handel in gaat ook...

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 16:11

IK kan geen paard gebruiken hier met zomer eczeem , wij wonen ook in een bosrijke omgeving dus voor haar nog extra erg ,gaat veel kosten ook met dekens enz en ja dat kan wel de handel maar ik vind het ook erg jammer voor mijn merrie ,en ik wil proberen wel te gaan ruilen , liefst naar de kust ,

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:26

flatcoatje, wat is je doel met de paarden??
Handelen, of eindelijk een vast maatje?
ik heb al diverse paarden van je voorbij zien komen hier en op speurders
kijk als je zelf handeld, dan snappen de andere ook iets beter waarom jou de handel niet zoveel uit maakt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:58

Je foto's doen het niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:55

Waarom stond ze dan te koop voordat je wist dat ze ZE had?

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:44

snowdonm, Ik ben uit eindelijk toch bezig om een geschikt paard te hebben een maatje ,ben begonnen met 2 tinker veulens aan te schaffen die er slecht aan toe waren, en helemaal op geknapt maar waren kleine maat en heb een goed huisje voor hun gevonden ,zo steeds een stap verder mee, met de paarden en om steeds wat duurder paarde te kunnen aanschaffen , en helaas had ik wat pech met mijn zwarte tinker merrie ,ze was zo dominant naar andere paarden en dat kan ik niet hebben met de pension paardjes die ik hier heb staan, Ik ben geen handelaar het is maar wat je op je pad tegen komt ,

Cheyenne heb ik particulier gekocht noem geen namen ,ik heb nog goed contact met hun ,ik heb deze mensen ook ingelicht over de zomer eczeem ,want ze heeft meerder veulens van de combinatie met de moeder van mijn merrie en Glen Hill , dus ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen , Zal nog proberen om de foto,s er op te zetten,en ik probeerde haar te verkopen tegen een gereden paard, voor dat ze zomer eczeem had

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:50

Paard/pony met ZE is tegenwoordig weinig waard!
Aan de kust hebben ze er meestal minder last van.Ik heb een week geleden een 2 1/2 jarige Haflinger gekregen die het had. Tot nu toe gaat het hier super!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:20

zelfs aan de kust hebben de paarden er tegenwoordig last van. misschien wel in mindere maten maar hier staan er nog genoeg met een deken op...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:35

als je ze kan ruilen,ben je er toch van af.maar je weet niet of die veulens die teruil zijn geen zomer exceem gaan krijgen.
zelf zou ik voor een goed huisje kijken en een symbolische bedrag vragen(eventueel dat je eigenaar blijft en ze gratis gebrikt mag worden),wil je dit niet dan zou ik 750-1000,- max vragen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:53

Voor een 2 jarige met ZE zou ik max 500 euro geven als ze echt heel leuk zou zijn. En precies zou zijn zoals ik zou zoeken.

Maar met deze markt mag je blij zijn dat je er iets voor krijgt.

ZE brengt toch extra kosten met zich mee.