fokt hij veel maat/karakter?
kan hij bij merries met weinig front verbeteren en meer bergop fokken?
zou graag ervaringen horen van mensen met nakomelingen of die gedekt hebben met deze hengst.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
voyou schreef:Ik heb een merrie van Don Schufro gefokt. Hij heeft zeker het front verbeterd. Maat heeft hij niet vebeterd op mijn merrie, maar de hele stam is redelijk 'maatvast'. Verder is ze best klassiek qua uiterlijk. Beweging is wel heel fijn.![]()
In mijn profiel zie je foto's van mijn Don Schufro, als veulen en nu als driejarige. Ook van de moeder staan er foto's in mijn profiel.
essiesilly schreef:ijsdame, ligt eraan wat je merrie nodig heeft, don romantic geeft over het algemeen een stuk sjiekere types met meer bloed
s0173957 schreef:Ik vind dat klassieke nog best meevallen (die 2 hierboven zijn trouwens niet door ons gefokt maar door de vorige eigenaar van onze merrie).
Ik zie zelf ook veel liever dit dan hetgeen ik 'Vivaldi-types' noem.
DS zal zeker het fundament en beenwerk kunnen verbeteren.
essiesilly schreef:ijsdame, ligt eraan wat je merrie nodig heeft, don romantic geeft over het algemeen een stuk sjiekere types met meer bloed
komt mis van moeders kant wilawander?
s0173957 schreef:Ik vind dat klassieke nog best meevallen (die 2 hierboven zijn trouwens niet door ons gefokt maar door de vorige eigenaar van onze merrie).
Ik zie zelf ook veel liever dit dan hetgeen ik 'Vivaldi-types' noem.
DS zal zeker het fundament en beenwerk kunnen verbeteren.
Suzanne F. schreef:Het zijn zo te zien allemaal wel klassieke types. Ben benieuwd hoe hij zou fokken op een hele moderne merrie. Een grote Jazz merrie ofzo.